Wybieramy leasing Skontaktuj się z doradcą, który wybierze dla Ciebie najlepszą ofertę. | |||
|
Oferta sponsorowana
SprawdźRata miesięczna: 1 071 zł
Rata miesięczna: 1 071 zł
Legenda:Ocena danego banku na podstawie średniej ocen zebranej od naszych klientów
Dzięki leasingowi (operacyjnemu lub finansowemu) przedsiębiorcy mają możliwość modernizacji i rozbudowy floty transportowej swojej firmy przy niewielkim wkładzie własnym (wymagana wpłata początkowa to często tylko 5% ceny pojazdu), a nawet bez angażowania własnego kapitału.
W ramach leasingu można finansować pojazdy nowe i używane, nabywane nie tylko na obszarze Polski, ale i za granicą, takie jak:
Oprócz samego pojazdu za pośrednictwem leasingodawców przedsiębiorcy mogą wykupić dodatkowe produkty, takie jak: autocasco, assistance, GAP, polisę na życie, które zabezpieczą ich interesy na wypadek nieszczęśliwych zdarzeń skutkujących np. całkowitym zniszczeniem lub utratą samochodu.
Większość leasingodawców stosuje limity wiekowe dla pojazdów używanych, które mogą zostać stać się przedmiotem umowy. Zazwyczaj górna granica wieku samochodu kwalifikującego się do leasingu to 6-7 lat, choć niektóre firmy oferują leasing pojazdów nawet 12-letnich.
W przypadku zamiaru nabycia używanej ciężarówki leasingodawca może wymagać od przedsiębiorcy dostarczenia wyceny rzeczoznawcy, który zweryfikuje stan techniczny pojazdu i określi jego bieżącą wartość.
Wyceny są zwykle pomijane, gdy firma kupuje samochód od wiarygodnego sprzedawcy, np. dealera lub wyspecjalizowany komis.
Leasing pojazdu zza granicy może być w wielu przypadkach prostszy niż samodzielny zakup za gotówkę czy na kredyt. Leasingobiorcy często oferują pomoc przy czynnościach związanych z rejestracją pojazdu lub dopuszczeniem samochodów zza granicy do ruchu po polskich drogach (tłumaczenie dokumentów, akcyza, deklaracje VAT).
Podobnie jak w przypadku aut osobowych, samochody ciężarowe mogą brać w leasing nawet firmy z krótkim stażem, już od pierwszego dnia działalności. Większość leasingodawców określa jednak minimalny wiek firmy wnioskującej o finansowanie na 6 miesięcy.
Dostępność leasingu jest przeważnie większa niż w przypadku kredytu. Formalności są zwykle ograniczone do minimum, a decyzja leasingowa zapada najczęściej w ciągu jednego dnia od złożenia kompletnego wniosku.
Do wniosku nie zawsze muszą być dołączone deklaracje podatkowe czy księgi finansowe przedsiębiorcy. Poza dokumentami rejestrowymi firmy – których przedłożenie jest zawsze obowiązkowe – zwykle wystarczy złożenie oświadczenie o dochodach przedsiębiorstwa.
Pojazdy ciężarowe mogą być finansowane na dwa sposoby: leasingiem operacyjnym lub finansowym, które różnią się pod względem rozliczania VAT-u i korzyści podatkowych, jakie uzyska przedsiebiorca.
W leasingu operacyjnym samochód pozostaje własnością leasingodawcy w całym okresie obowiązywania umowy, skutkiem czego to finansujący dokonuje odpisów amortyzacyjnych.
Kosztem uzyskania przychodu w leasingu operacyjnym jest opłata wstępna, pełne raty leasingowe i koszty związane z użytkowaniem pojazdu (np. paliwo, opony, serwis).
VAT jest naliczany do każdej raty – dzięki odprowadzaniu go co miesiąc od niższych kwot podatek nie stanowi dużego obciążenia dla budżetu firmy.
W leasingu finansowym pojazd jest zakwalifikowany do środków trwałych leasingobiorcy, któremu przysługuje prawo do dokonywania odpisów amortyzacyjnych.
Koszt podatkowy stanowi odsetkowa część rat, odpisy amortyzacyjne i wydatki eksploatacyjne.
Podatek VAT jest odprowadzany w całości z góry na początku trwania umowy, co generuje duży, jednorazowy wydatek dla przedsiębiorcy.