Na pytania Czytelników odpowiada Tomasz Waszczyński, adwokat w Kancelarii Prawnej Grabiński i Wspólnicy.Czy na zgłoszoną reklamacje przez osobę prywatną (reklamacja na przykład od decyzji) bank powinien odpowiedzieć w określonym czasie? Czy jest to raczej dowolna procedura banku?
Zasady dotyczące sposobu i terminu udzielania odpowiedzi na reklamacje winny być określone w regulaminie produktu, którego dotyczy reklamacja. Zwykle bank określa w nich termin, w którym udziela odpowiedzi oraz drogę – na przykład listowną lub telefoniczną - którą nadejdzie odpowiedź.
Brak jest natomiast ogólnych zasadach udzielania odpowiedzi na reklamacje. W przypadku braku stosownych uregulowań, bank i tak winien udzielić klientowi odpowiedzi, zważywszy na szczególny status banku, będącego instytucją zaufania publicznego. Jednak brak takiej odpowiedzi sam w sobie nie pociąga odpowiedzialności banku za niewykonanie umowy.
Tomasz Waszczyński
Masz pytanie do prawnika, pisz na adres: prawnik@comperia.pl