Konieczność ograniczenia kontaktów bezpośrednich z doradcami niejako wymusza na firmach zastosowanie nowych procedur sprzedaży swoich usług.
Nationale-Nederlanden, jako kolejna już firma ubezpieczeniowa, wprowadziła możliwość zdalnego zakupu polis ze swojej oferty. Dotyczy to ubezpieczeń na życie, ale także majątkowych, umów dodatkowych do polis na życie oraz ubezpieczeń grupowych. Aktualnie bezpośrednie spotkanie z agentem nie jest konieczne, wystarczy przeprowadzenie z nim rozmowy zdalnej, zaś wszystkie dokumenty przesyłane są na adres mailowy, podany przez klienta. Po dopełnieniu formalności, potwierdzeniu tożsamości oraz opłaceniu pierwszej składki, sama polisa przesyłana jest także mailowo.
Wprowadzenie możliwości zdalnego uruchomienia polisy jest odpowiedzią na zalecenia dot. izolacji społecznej. Unikanie kontaktów z innymi ludźmi jest kluczowe dla zatrzymania rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa.