Rezygnacja z badań medycznych, elektroniczna ścieżka przesyłania dokumentów, zdalne wprowadzanie zmian w polisach - MetLife wdrożyło kolejne udogodnienia dla klientów, usprawniając proces zakupu i obsługi produktów ubezpieczeniowych.
To kolejny etap zmian opracowanych przez MetLife, idących w kierunku upraszczania procesów sprzedażowych i obsługi posprzedażowej. W marcu towarzystwo umożliwiło klientom zakup polis bez wychodzenia z domu, teraz udostępniło opcję zdanego wprowadzania i zlecania zmian w umowach ubezpieczeń, rozpatrywanie roszczeń na podstawie skanów lub zdjęć oraz zrezygnowało z badań medycznych.
Teraz polisę w MetLife można kupić podczas wirtualnego spotkania lub rozmowy telefonicznej z agentem, bez konieczności przesyłania oryginałów dokumentów.
Dyspozycje zmian w polisach klienci mogą składać przy użyciu formularza na stronie internetowej towarzystwa. Wnioski o wykup środków czy wypłaty wystarczy wysłać w formie skanu lub zdjęcia.
Zgłoszenia zdarzenia ubezpieczeniowego i wystąpienia o wypłatę świadczenia z polisy można dokonać w portalu e-roszczenie. O wypłacie roszczenia ubezpieczeni są informowani e-mailowo.
Dla bezpieczeństwa klientów MetLife ograniczył konsultacje medyczne niezbędne do oceny roszczeń wypadkowych do minimum. Przeważająca część decyzji jest wydawana w oparciu i dostępne dokumenty, w pozostałych przypadkach konsultacje są odraczane do czasu unormowania sytuacji epidemiologicznej.