Brak możliwości zarządzania kontem przez Internet i telefon - na to muszą przygotować się klienci wielu banków w Polsce. Na szczęście przerwa techniczna nie potrwa zbyt długo.
Prace serwisowe nie są dla klientów nowością. Niejednokrotnie o przerwach w banku mogliśmy przekonać się podczas weekendowych nocnych wypadów, gdy płatność kartą była odrzucona, a logowanie do aplikacji mobilnej czy internetowej - niemożliwe. Zwykle migracja danych nie trwa dłużej niż kilka godzin, jednak by uniknąć zaskoczenia użytkowników, banki już teraz informują o nadchodzących pracach.
Pierwsze trudności napotkają klienci klienci Idea Banku. Dziś od godziny 22:00 do godziny 06:00 nastąpi przerwa w dostępie do Idea Cloud oraz aplikacji mobilnej.
Następie o chwilowych zawirowaniach systemu muszą pamiętać posiadacze rachunku w Getin Banku. Z wtorku na środę (29/30 grudnia) między 23:50 do 01:15 również wystąpi utrudniony dostęp do bankowości mobilnej i online.
W Sylwestra prace serwisowe potrwają także w Banku Pocztowym (od czwartku od 18:00 do piątku do 14:00) oraz w Nest Banku (od godziny 20.00 do godziny 11.00 w piątek).
W nowym roku, z 5 na 6 stycznia przerwa techniczna wystąpi również w ING Banku Śląskim. Jego klienci nie tylko nie zalogują się do bankowości, ale też będą mieli problem z dokonaniem płatności kartą oraz wyjęcia gotówki z bankomatu.