Mała firma może mieć naprawdę spore potrzeby. Sporo banków dba jednak o to, aby konieczność skorzystania przez przedsiębiorcę z pomocy hydraulika, elektryka, fachowca od sprzętu biurowego, informatyka czy lekarza nie była dlań kłopotem. Na co mikrofirmy mogą liczyć w ramach bankowych pakietów assistance?
Comperia.pl zapytała banki, czy proponują mikroprzedsiębiorstwom pakiety assistance w ramach kont firmowych. Twierdząco odpowiedziało kilkanaście banków. Niektóre, choć nie mają przygotowanych pakietów dołączanych do rachunków firmowych, usługi assistance proponują posiadaczom kart kredytowych.
Trudno jest znaleźć wspólny mianownik dla pakietów assistance dla małych firm w polskich bankach. Bywają nie bardzo rozbudowane (obejmujące tylko assistance medyczne) oraz naprawdę bogate. Czasem assistance dołączone są do pakietu z kontem, z kolei w innych bankach funkcjonują jako zupełnie oddzielna usługa, i są dodatkowo płatne. Nieraz dostępne są rozmaite warianty assistance, różniące się między sobą nie tylko zakresem usług, ale także ilością darmowych świadczeń w ciągu roku.
Pakiety assistance to m.in. pomoc techniczna. W jej ramach można liczyć kilka razy w roku na bezpłatną pomoc np. elektryka, ślusarza, stolarza, hydraulika, dekarza, specjalisty od naprawy sprzętu biurowego, fachowca od alarmów, informatyka, lekarza czy pielęgniarki. Rozbudowane są infolinie (medyczne, prawne, HR, techniczne).
Nieco rzadziej w pakiecie z kontem firmowym udostępniane są także usługi concierge (np. zamówienie taksówki czy rezerwacja hoteli, biletów lotniczych albo restauracji).
Oczywiście każdy bank inaczej kształtuje swoją ofertę usług assistance i concierge, dlatego w konkretnych propozycjach banków można trafić na dużo więcej godnych uwagi punktów.
Sprawdź pakiety assistance do kont firmowych w bankach.
Mikołaj Fidziński
Comperia.pl