Millennium jest kolejnym bankiem, który uruchamia zdalny kanał sprzedaży oparty o biometrię.
Aktualnie panująca pandemia koronawirusa w znaczącym stopniu wpłynęła na nasze kontakty z ludźmi. Uderza to także we wszystkie branże i obszary związane z bezpośrednią obsługą klienta. Dotychczas zawarcie umowy na usługi bankowe prawie zawsze wymagało wizyty w oddziale. W dobie izolacji społecznej jest to jednak bardzo utrudnione, dlatego banki coraz chętniej korzystają z możliwości, jakie dają nowoczesne technologie.
Millennium wdrożyło możliwość założenia konta na podstawie fotografii twarzy oraz dowodu osobistego. W tym celu wykorzystywana jest własna technologia, opracowana przez bank. Nie jest to jednak pierwszy bank na polskim rynku, który daje taką możliwość. Wcześniej analogiczną usługę zaoferowały Alior, Credit Agricole, Pekao oraz Santander. Niektóre instytucje, tak jak BNP Paribas, są w trakcie opracowywania własnych rozwiązań.