Mastercard uruchomił serwis KiedyDoSklepu.pl. To narzędzie, które pomoże konsumentom wybrać najbardziej optymalną godzinę wyjścia do sklepu, w której będą mogli bezpiecznie i wygodnie zrobić zakupy, unikając kolejek.
Serwis prognozuje natężenie ruchu w różnych porach dnia i tygodnia w sklepach spożywczych na terenie Polski, wykorzystując w tym celu analizę trendów zakupowych.
Korzystając z danych udostępnionych na KiedyDoSklepu.pl klientom łatwiej będzie utrzymać fizyczny dystans w stosunku do innych osób, zalecany w czasie epidemii koronawirusa. By sprawdzić, w jakim stopniu dany sklep jest najmniej oblegany, wystarczy wpisać kod pocztowy, typ sklepu spożywczego (hipermarket/supermarket, dyskont/hurtownia, sklep osiedlowy) i dzień tygodnia (dzień roboczy/weekend).
Analizy trendów zakupowych publikowane na KiedyDoSklepu.pl są aktualizowane co tydzień.