Raz w miesiącu Comperia prezentuje, jak zmieniają się średnie koszty kredytów samochodowych. Pod lupę bierzemy kredyty na zakup nowych i używanych pojazdów. Porównujemy rzeczywistą roczną stopę oprocentowania i średnią prowizję. Ile kosztuje obecnie kredyt samochodowy?
W przypadku pojazdów z rynku pierwotnego analiza obejmuje kredyty wysokości 50 tys. zł z 5-letnim okresem spłaty, a w odniesieniu do samochodów używanych śledzimy losy kredytu o wartości 30 tys. zł udzielonego na okres 3 lat.
Zmiany na przestrzeni ostatniego miesiąca były niewielkie. Zarówno wśród kredytów na nowe jak i uzywane pojazdy zaobserwować można niewielkie wzrosty rat kredytowych. Przyczyną tych zmian są nieznaczne zmiany nominalnego oprocentowania. Pomimo tego, że równocześnie banki obniżyły średnio o 0,25 pkt. proc. wysokość prowizji dla kredytów na samochody używane, RRSO i tak wzrosło. Obecnie dla używanych aut wynosi 16,07 proc. co równoznaczne jest z ratą na poziomie ok. 1 040 zł, dla nowych zaś 11,97 proc (rata w wysokości 1 096 zł).
Gdzie najtaniej?
Obecnie, najlepszą ofertę w obu rozpatrywanych segmentach posiada Santander Consumer Bank. Kredyt na nowy samochód uzyskać możemy na bardzo preferencyjnych warunkach, z RRSO już na poziomie 9,2 proc. Jest to prawie o 3 pkt. proc. mniej niż średnia cena na rynku. Santander jako jedyny proponuje także kredyt na pojazd używany z ratą poniżej 1 tys. zł (RRSO 12,72 proc., prowizja 3 proc.)
Kredyt samochodowy nie tylko na samochód
Warto pamiętać, iż za pomocą kredytu samochodowego finansować możemy także inne pojazdy. Finansowanie takich inwestycji jak: motocykl, skuter lub quad wcale nie musi opierać się jedynie na kredytach gotówkowych. Są one dużo droższe od adekwatnych kredytów samochodowych.
Comperia.pl