Zarządzanie rachunkiem osobistym za pośrednictwem Internetu to oszczędność czasu i pieniędzy.
Rozpowszechnienie się Internetu pociągnęło za sobą rozwój bankowości internetowej. To nic innego jak dostęp do konta za pośrednictwem domowego komputera. Wystarczy komputer z dostępem do Internetu i aktywowana usługa bankowości elektronicznej - w ten sposób w każdej chwili, 24 godziny na dobę można zarządzać swoim kontem osobistym.
Na stronach internetowych banków znajduje się specjalne pole logowania do systemu. Należy wpisać wcześniej ustalone login i hasło. Cały proces jest szyfrowany. Przestrzegając kilku podstawowych zasad bezpieczeństwa ryzyko „włamania się” na nasze konto można całkowicie zminimalizować.
Po wejściu na stronę standardowo można sprawdzić stan konta. Operacje transakcyjne - przelewy, zlecenia stałe, ustawienie limitów dziennych transakcji - wymagają najczęściej dodatkowej autoryzacji, na przykład za pomocą kodów jednorazowych, kodów przesyłanych SMS-em czy kodów generowanych przez specjalne urządzenie - token.
Osoba, posiadająca standardowy rachunek wraz z dostępem do niego za pośrednictwem Internetu, może zarządzać kontem samodzielnie, ale również w oddziale. Takiej możliwości nie mają klienci banków wirtualnych, a więc nie posiadających oddziałów. Wszystkie operacje użytkownik konta musi przeprowadzać samodzielnie, przez Internet.
Zaletą korzystania z usług bankowości elektronicznej lub z usług banków wirtualnych jest oszczędność czasu. Żeby zrobić przelew czy sprawdzić stan konta, nie musimy tracić czasu na wizyty w banku. Druga, istotniejsza korzyść to oszczędność pieniędzy. Operacje zlecane za pośrednictwem bankowości elektronicznej są nawet kilka razy tańsze od tradycyjnych, przeprowadzanych w oddziale.
Nie wszystko można zlecić siedząc przed monitorem komputera. Uzyskanie kredytu często wymaga wizyty w banku, chociaż coraz więcej banków skraca ten proces i do przepływu dokumentów (umowa kredytowa) angażuje firmy kurierskie.
Comperia.pl