Klienci oceniają... Bank Millennium

2009-07-14 00:00:00

Od 1 sierpnia większość klientów Banków Millennium będzie musiało płacić za prowadzenie konta osobistego. Najbardziej niezadowoleni są klienci, którzy zaciągnęli w banku kredyt hipoteczny, a założenie konta było warunkiem uzyskania kredytu. Co teraz myślą o polityce Millennium?

Od kilku tygodni prezentujemy produkty i usługi banków przez pryzmat opinii i komentarzy naszych użytkowników. Trudno na ich podstawie zbudować rzetelny, obiektywny obraz banku. Chcemy jednak w ten sposób sprowokować dyskusję o jakości usług w poszczególnych bankach. Dzisiaj klienci oceniają produkty w Banku Millennium.

Klienci, którzy zaciągnęli kredyt hipoteczny w Banku Millennium, musieli jednocześnie założyć konto osobiste. Likwidacja rachunku formalnie wiązałaby się z wypowiedzeniem umowy kredytu. Jednak samo posiadanie kredytu eliminowało opłatę za prowadzenie konta, dlatego klienci nie protestowali. Od 1 sierpnia ten zapis zniknie. Jedynym warunkiem, znoszącym opłatę za prowadzenie konta, będzie utrzymywanie średniego salda na poziomie co najmniej 5 tys. zł. Konto w wariancie podstawowym kosztować będzie 7 zł, a w wariancie premium 15 zł. Co na to klienci Millennium?

Vinci: „Wzięłam w nim kredyt hipoteczny, do którego obowiązkowo musiałam wziąć konto Millenium Premium, za prowadzenie którego miałam nie ponosić ani złotówki. I tak było przez ponad dwa lata, aż do teraz, kiedy to otrzymałam nowy cennik, w którym od 1 sierpnia 2009 prowadzenie tego konta ma kosztować mnie aż 15 zł!” Przemek: ”Problem jest taki, że w umowie kredytowej jest zapis o konieczności prowadzenia konta przez cały czas kredytu. Natomiast to nie znaczy, że można sobie bezkarnie podwyższać opłaty.”

Posiadacze rachunków Premium z kredytem hipotecznym nie kryją rozgoryczenia. T: „Po podwyżkach opłata miesięczna wynosi 15 zł za miesiąc, także z dnia na dzień bank wyłudzi ode mnie przez cały okres kredytowania 400 rat razy dodatkowe 15 zł - 6000 zł.”

Tego typu zmiany w cennikach mogą spowodować nie tylko negatywne komentarze o banku. Niektórzy klienci grożą rezygnacją z rachunku. Kredytobiorcy, którzy nie zechcą płacić za konto, zdecydują się zapewne na bezpłatny rachunek techniczny, potrzebny do obsługi kredytu hipotecznego. Są też tacy, którzy zamierzają po prostu zmienić bank. Oleander: „Właśnie dziś przygotowuję się do założenia nowego konta u konkurencji. Bank Millennium gra ostatnio nie fair wobec wszystkich, a zwłaszcza stałych klientów.” Są tacy, którzy poważnie zastanawiają się nad skierowaniem sprawy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Paulstar: „Myślę że UOKiK nie zakwestionował obowiązkowego konta w Millennium, bo było darmowe, a teraz myślę że tylko trzeba dać znać do urzędu i bank się wycofa z tej decyzji.”
 
Spłacasz kredyt hipoteczny w Banku Millennium lub składałeś do banku wniosek o kredyt? Co sądzisz o jakości obsługi i procedurach? Podziel się swoimi doświadczeniami dodając komentarz poniżej.

Comperia.pl

Ekspert Comperia.pl

Słownik finansowy
Kalkulatory

Szukasz kredytu gotówkowego? Chcesz zaoszczędzić? A może nowa inwestycja się kroi? Z nami wszystko przekalkulujesz!

Sprawdzam