Klienci banku, korzystający z aplikacji mobilnej Moje ING, dokonując zakupów online będą musieli przejść przez jeden dodatkowy krok. Wszystko ze względów bezpieczeństwa.
Zmiana dotyczy klientów płacących za zakupy kartami debetowymi, przedpłaconymi i kredytowymi. Do tej pory przy zakupach w Internecie wystarczyło potwierdzenie kodem SMS. Użytkownicy bankowości mobilnej będą jednak musieli każdorazowo potwierdzać transakcję w aplikacji. Niezbędna jest aktualizacja aplikacji Moje ING do najnowszej wersji, która umożliwi uwierzytelnienie płatności kartą.
Wprowadzenie dodatkowej formy potwierdzenia płatności nie jest jednak innowacyjnym pomysłem banku, a realizacją unijnej dyrektywy PSD2. Użytkownicy, którzy z przyczyn losowych nie mogą skorzystać z aplikacji (np. z powodu braku dostępu do Internetu), będą mogli wybrać opcję przesłania specjalnego kodu w wiadomości SMS.
W przypadku klientów, którzy nie korzystają z aplikacji mobilnej, podczas dokonywania płatności kartą na ekranie wyświetli im się strona logowania do bankowości internetowej, a szczegóły transakcji będą widoczne dopiero po zalogowaniu się na konto.