Podczas gdy po drugiej stronie oceanu sportowcy z całego świata dwoją się i troją w walce o olimpijskie medale, polscy bankowcy zdają się nie zwracać na to uwagi. Tylko pojedyncze banki postanowiły wykorzystać trwającą Olimpiadę Zimową w Vancouver do zdobycia nowych klientów, oferując im specjalne produkty związane z Igrzyskami. Sprawdź aktualne „olimpijskie” promocje i przekonaj się, czy możesz na nich zyskać.
Banki zapadły w zimowy sen…
Wielkie wydarzenia sportowe to doskonały czas na wprowadzenie nowych promocji kredytowych. Tanie pożyczki z pewnością przekonałyby niejednego fana sportów zimowych do wydatków powyżej normy. W końcu dla zagorzałych kibiców nie ma lepszego momentu na kupno nowego płaskiego telewizora z wielkim ekranem, niż zbliżające się zawody z udziałem najlepszych sportowców.
Należałoby się zatem spodziewać, że banki skrzętnie wykorzystają tę okazję do skokowego zwiększenia sprzedaży kredytów. Jeszcze dwa miesiące temu wydawało się, że „olimpijska maszynka” w bankach zaczyna się rozpędzać. Posiadacze kart Visa byli zachęcani do rejestrowania jak największej ilości transakcji, wygrać można było wiele atrakcyjnych nagród rzeczowych, a nawet bilety na Olimpiadę w Vancouver. Rzeczywistość okazała się jednak całkiem odmienna. W ofercie większości banków na próżno teraz szukać informacji o promocjach na czas Igrzysk Olimpijskich. Z tego grona wyrwały się PKO BP i BNP Paribas Fortis, które proponują swoim klientom specjalne karty kredytowe, jednak warunki, na których są one oferowane, ciężko nazwać promocyjnymi…
Weź kartę kredytową, dostaniesz… plecak
Bank PKO BP znalazł inny sposób na złowienie nowych kredytobiorców, niż wprowadzanie preferencyjnych warunków kredytowania. Wszystkie osoby, które w okresie do 12. marca złożą wniosek o wydanie Błękitnej/Srebrnej/Złotej Karty Kredytowej Visa z dowolnym wizerunkiem, otrzymają w zamian nagrodę gwarantowaną – plecak sportowy. Wśród dostępnych wizerunków kart dostępna jest limitowana edycja nawiązująca wyglądem do tegorocznych Igrzysk. Promocja prowadzona jest pod hasłem „Śmignij po nagrodę” i jest szeroko nagłaśniana w prasie, Internecie, a nawet w salonach Empik w postaci specjalnych zakładek do książek. Jednak ciężko będzie przekonać klientów do wzięcia nowej karty kredytowej, kiedy wabikiem jest plecak o wartości… 20 złotych.
Komu limitowana karta kredytowa z wizerunkiem narciarza?
Z kolei bank BNP Paribas Fortis przygotował dla swoich klientów specjalną kartę kredytową z wizerunkiem narciarza, która oprócz walorów estetycznych nie ma w sobie nic promocyjnego. Oferowana jest na takich samych warunkach, co standardowe karty. Taka okazja ma raczej większą szansę przyciągnąć kolekcjonerów, niż osób szukających atrakcyjnej promocji kredytowej…
Potencjał związany z Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi nie został więc wykorzystany. Miejmy nadzieję, że w ciągu najbliższych miesięcy banki zmienią podejście do udzielania kredytów i będą bardziej skłonne pożyczyć nam swoje pieniądze, gdyż już w czerwcu gratka dla fanów piłki nożnej – Mistrzostwa Świata w RPA – i kolejna okazja na złowienie nowych klientów.
Chcesz podyskutować o kartach kredytowych? Wyraź swoją opinię na naszym forum o kartach kredytowych!
Comperia.pl