Posiadacz rachunku może zarządzać środkami, znajdującymi się na koncie, za pośrednictwem kilku kanałów – w zależności od rodzaju rachunku i jego funkcjonalności.
Dostęp do konta możliwy jest przez:
Oddział banku - przeprowadzenie jakiejkolwiek operacji (wpłata, wypłata, przelew) wymaga przedstawienia dowodu osobistego. W niektórych bankach do kont wydawane są specjalne karty, aktywujące dostęp. W przeprowadzeniu operacji pośredniczy pracownik banku.
Internet - środkami na koncie można zarządzać również z domu, za pośrednictwem Internetu, o ile bank oferuje system bankowości elektronicznej. Żeby zalogować się do swojego konta, trzeba podać login i hasło, a niektóre transakcje, na przykład przelewy, wymagają dodatkowego potwierdzenia hasłem jednorazowym czy specjalnym kodem przesłanym SMS-em. Do tego służyć mogą również kody generowane przez specjalne urządzenie - token. Użytkownik sam dokonuje wszelkich operacji. W Polsce działa kilka tzw. banków wirtualnych, a więc nie posiadających oddziałów. W takiej sytuacji zarządzanie rachunkiem możliwe jest tylko za pośrednictwem strony internetowej.
Telefon - podobnie jak bankowość internetowa, ten kanał dostępu również wymaga wcześniej aktywacji. Dzwoniąc pod specjalny numer, po podaniu hasła, użytkownik rachunku może sprawdzić na przykład stan konta, ale również zlecić przeprowadzenie operacji.
Comperia.pl