Od 15 czerwca klienci z niepełnosprawnością słuchu i mowy będą mogli za pomogą własnego telefonu lub specjalnego tabletu połączyć się z profesjonalnym tłumaczem, który pomoże im w zarządzaniu bankowością.
Cieszymy się, że wspólnie z Bankiem BNP Paribas możemy realizować projekt, którego celem jest udostępnienie we wszystkich oddziałach Banku bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego. Zwrócenie przez bank uwagi na potrzeby osób głuchych z pewnością pozwoli uczynić ich otoczenie przyjaźniejszym. - mówi Paweł Potakowski, Dyrektor Marketingu Migam i Prezes spółki Praca Bez Barier. - Mamy nadzieję, że dzięki działaniu Banku BNP Paribas, który zwiększa dostępność placówek dla osób z dysfunkcją słuchu lub mowy, także inne firmy z różnych branż pójdą tym śladem.
W każdym oddziale banku znajdą się specjalne tablety, które po kliknięciu w ikonkę automatycznie połączą klienta z tłumaczem. Jeśli użytkownik chce skorzystać z własnego telefonu, wystarczy, że zeskanuje kod QR, znajdujący się na drzwiach placówki. Osoby z dysfunkcją słuchu, aby oszczędzić czas i niepotrzebny stres, mogą umówić się na spotkanie wcześniej, korzystając z aplikacji Booksy. Wystarczy, że zaznaczą opcję z językiem migowym.
Oddziały BNP Paribas wyposażone są również w ramki do podpisów i lupki powiększające dla osób niedowidzących. Dodatkowo klienci mogą zamówić wzory umów podstawowych produktów dla klientów indywidualnych w alfabecie Braille’a, wydruk z wygodną do czytania wielkością czcionki, nagranie audio oraz nagranie wizualne treści w polskim języku migowym.