Już nie tylko kredyty i lokaty są tematem ich kampanii. Banki w Polsce, wzorem Zachodu, od jakiegoś czasu angażują się w najgłośniejsze tematy społeczne i wcielają się w rolę propagatora innowacyjnych rozwiązań.
Od promowania postaw proeokologicznych, przez edukację dzieci w zakresie finansów, aż po równouprawnienie. Do tej pory w kampanie społeczne angażowały się głównie banki na Zachodzie. Dziś nowy trend dociera nad Wisłę.
W kwietniu 2019 BNP Paribas zainicjował swój program „Banku Zielonych Zmian”. Za główne cele pomysłodawcy obrali współpracę z klientami w przechodzeniu na gospodarkę niskoemisyjną, ograniczanie negatywnego wpływu działalności operacyjnej na środowisko naturalne raz zwiększanie świadomości i dzielenie się dobrymi praktykami. W tym roku bank rozpoczął także cykl podcastów, w którym poruszane są już nie tylko tematy związane z ekologią, ale i na przykład rolą kobiety w społeczeństwie. "W skali globalnej kobiety wchodzą do świata ekonomii i polityki, a zmiany zaczynają od samych siebie. Niektóre z nich zmieniają już teraz polską rzeczywistość, choć nie wszystkie są powszechnie znane i zauważane" - czytamy w opisie słuchowiska.
W tym samym czasie Millennium bada polskich millennialsów i sprawdza, jakie aspiracje ma młode pokolenie. Równocześnie bank kontynuuje swój mecenat kultury i jest fundatorem nagrody "Złote Berło" oraz sponsorem wydarzeń artystycznych. Podobną drogą idzie mBank, który otwiera fundusz "m jak malarstwo", by wspierać polskich malarzy. Z kolei ING Bank Śląski w spocie „Wakacje” promuje Konto dla młodych, przy okazji namawiając rodziców do edukowania swoich pociech w kwestii finansów.
Przykłady można mnożyć. Polskie banki zwiększają świadomość klientów w zakresie najważniejszych dla świata przemian społecznych i gospodarczych. To decyzja, od której nie ma już odwrotu. Coraz więcej Polaków ceni związek marki z kluczowymi kampaniami na rzecz równości, kształcenia czy środowiska naturalnego. Uczestnicząc w akcjach społecznych banki zwiększają swoją popularność i wiarygodność.