Comperia regularnie śledzi zmiany najlepszych ofert kredytów samochodowych. Co miesiąc porównujemy wysokość rat, rzeczywistego oprocentowania oraz prowizji pobieranej za udzielenie autokredytu. Nasza analiza obejmuje pojazdy zarówno z rynku pierwotnego jak i wtórnego. Chcesz dowiedzieć się, gdzie najtaniej zaciągnąć kredyt samochodowy? Sprawdź autokredyty z Comperią!
W ciągu ostatniego miesiąca mieliśmy do czynienia z ważnymi zmianami na rynku kredytów samochodowych. Swoją ofertę wycofał Invest Bank, parametry swoich ofert zmieniły natomiast Deutsche Bank oraz Bank BPH. W rezultacie otrzymaliśmy znaczne przetasowanie w gronie najlepszych ofert autokredytów zarówno na rynku pierwotnym jak i wtórnym. Średnie parametry nie uległy jednak poważnym zmianom.
Poniżej Comperia prezentuje wyniki analizy przeprowadzonej w obu segmentach rynku. W przypadku nowych samochodów pod uwagę wzięto kredyty o wartości 50 tys. zł (100 proc. wartości pojazdu), zaciągane na okres 60 miesięcy. Jeżeli chodzi natomiast o rynek pojazdów używanych, to porównane zostały zobowiązania w wysokości 30 tys. zł (80 proc. LTV) spłacane przez 36 miesięcy.
Autokredyty – trendy. Miesięczna rata.
Wśród kredytów na nowe pojazdy mieliśmy do czynienia z niewielkim spadkiem średniej raty autokredytów – do poziomu 1112,50 zł. Przy czym najlepsza oferta na rynku – bankowy kredyt samochodowy Getin Banku – ratą pozwala płacić ratę na poziomie 1060 złotych. Szósta, ostatnia pozycja w naszym rankingu – pożyczka na zakup samochodu w Deutsche Banku wiąże się natomiast z miesięcznymi kosztami w wysokości ok. 1190 zł. Jak widać różnica jest znacząca.
Jeżeli chodzi o pięcioletnie samochody używane, to także odnotowaliśmy nieznaczną obniżkę rat kredytowych. W rezultacie przeciętnie za zaciągnięte zobowiązanie należy zapłacić 1054,50 zł miesięcznie. Niemniej jednak, także również w tym przypadku występują znaczne różnice pomiędzy pierwszą i ostatnią ofertą zestawienia. Obecnie one chodzi nawet o ponad 200 złotych miesięcznie.
Zmiana średniego poziomu raty kredytu samochodowego:
Autokredyty – trendy. Rzeczywiste oprocentowanie.
Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) jest najważniejszym kryterium, na podstawie którego można dokonywać oceny atrakcyjności poszczególnych autokredytów. Parametr ten, wyliczany zgodnie z ustawą o kredycie konsumenckim, uwzględnia wszystkie koszty związane z zaciągnięciem oraz spłatą zobowiązania.
W perspektywie ostatniego miesiąca przeciętna wysokość RRSO, zarówno w segmencie nowych jak i używanych pojazdów, nie uległa zasadniczej zmianie. Średnie koszty kredytów znajdują się zatem na stabilnym poziomie.
Niemniej jednak, w porównaniu do sytuacji sprzed pół roku kredyty są znacznie droższe. W przypadku autokredytów na nowe samochody parametr ten wzrósł w ciągu 6 miesięcy o prawie 1 pkt. proc. i wynosi obecnie 12,69 proc. w skali roku. Średnie wskaźnik RRSO dla używanych pojazdów jest natomiast znacznie wyższy. W kwietniu wyniósł 17,24 proc. w skali roku, co daje wzrost o ponad 1,5 pkt. proc. od listopada ubiegłego roku.
Zmiany średniego oprocentowania: lipiec 2008 – maj 2010:
Autokredyty-trendy. Prowizja za udzielenie pożyczki
Z podobną do wyżej opisanej sytuacją mamy do czynienia w zakresie prowizji za udzielenie autokredytu. W ciągu ubiegłego miesiąca przeciętne wartości wśród pożyczek na nowe i stare samochody wyniosły odpowiednio 3 proc. i 3,29 proc. w skali roku
Zmiany najbardziej odczuwalne są dla osób zainteresowanych zakupem nowego pojazdu. Wzrost wysokości prowizji w tym przypadku w porównaniu do ostatniego zestawienia to poziom prawie 0,5 pkt. proc. Jeżeli chodzi natomiast o wahania długookresowe, to należy zauważyć, iż w perspektywie pół roku analizowany parametr wzrósł o ponad 75 proc. w obu segmentach rynku.
Autokredyty są zatem generalnie coraz droższe. Niemniej jednak, na rynku w dalszym ciągu można znaleźć bardzo atrakcyjne oferty. Najlepsze z nich, odpowiadające indywidualnym potrzebom klienta, znajdują się w naszym pełnym rankingu.
Zmiana średniego poziomu prowizji za udzielenie kredytu samochodowego:
Comperia.pl