Santander Consumer Bank zaoferował kredyt samochodowy na nowe i używane samochodowy z ubezpieczeniem awarii mechanicznych.
Kredytem z ubezpieczeniem można sfinansować zakup samochodów różnych marek, zarówno nowych, jak i używanych. Ale są ograniczenia. Żeby skorzystać z kredytu, wartość pojazdu nie może przekraczać 250 tys. zł, a jego masa całkowita 3,5 t. Pojazd musi być kupiony w sieci autoryzowanych dealerów. Ponadto wiek pojazdu nie może przekroczyć pięciu lat, a przebieg nie może być większy niż 150 tys. kilometrów w dniu zawarcia umowy. Kredytowany samochód powinien posiadać ważne badania techniczne, obowiązkowe ubezpieczenie OC i być wyprodukowany na rynek europejski. Ubezpieczony musi dokonywać przeglądów okresowych samochodu zgodnie z zaleceniami producenta zawartymi w książce serwisowej samochodu. Przegląd musi być potwierdzony odpowiednim wpisem do ksiązki serwisowej lub udokumentowane fakturą.
Zakres i koszt ubezpieczenia
Ubezpieczenie chroni kredytobiorcę od ryzyka awarii i usterek większości części i układów samochodowych. Ważne jest tylko przez 12 miesięcy (nie może być przedłużone na kolejny okres). Gwarantuje 100-proc. pokrycie kosztów robocizny, wymiany lub regeneracji części i zespołów oraz kosztów materiałów niezbędnych do realizacji naprawy.
Suma kosztów napraw w okresie ubezpieczenia nie może przekroczyć wartości pojazdu, natomiast limit jednej naprawy wynosi 10 tys. zł.
W przypadku samochodów, które nie posiadają już gwarancji producenta, okres ubezpieczenia zaczyna się w dniu uruchomienia kredytu. Jeżeli samochód jest jeszcze na gwarancji, ubezpieczenie działa od od dnia jej wygaśnięcia.
Wartość składki zależy od wartości pojazdu. Dla samochodów o wartości do 40 tys. zł wynosi 1049 zł (brutto), powyżej 40 tys. do 100 tys. zł włącznie 1490 zł, a powyżej 100 tys. do 250 tys. zł - 2340 zł.
Składka płatna jest w miesięcznych ratach, np. jeśli zaciągamy kredyt na samochód używany na cztery lata, składka rozbijana jest na 48 równych części doliczanych do raty kredytu.
Likwidacja szkody
W przypadku awarii samochodu wystarczy zadzwonić na całodobowy numer telefonu. Konsultant poprosi kierowcę o dane auta oraz numer certyfikatu (dokument formatu prawa jazdy potwierdzający zawarcie ubezpieczenia). Pracownik infolinii pomoże również w znalezieniu najbliższego serwisu. Na tym etapie kończy się udział klienta w usuwaniu awarii. Serwis, po uporaniu się z usterką, oddaje klientowi samochód, a fakturę przekazuje bezpośrednio do ubezpieczyciela, który pokrywa koszt robocizny, części oraz materiałów niezbędnych do przeprowadzenia naprawy.
Jeżeli naprawy nie można wykonać od ręki, z ubezpieczenia pokrywane są również koszty holowania, a w sytuacji, gdy do zdarzenia doszło 100 km od miesjca zamieszkania kierowcy, podstawiany jest samochód zastępczy (koszt również pokrywa polisa).
Comperia.pl