PKO BP ostrzega przed wyłudzeniami za pośrednictwem usługi BLIK

2019-10-03 13:26:00

Wczoraj, 2.10, Bank PKO BP wydał oświadczenie, w którym przypomina o konieczności zachowania ostrożności, gdy ktoś przez Facebooka, SMS-a bądź Messengera prosi nas o przelew BLIK lub o podanie kodu BLIK.

Oszustwo polega na podszywaniu się pod znajomych ofiary i przesyłaniu jej prośby o kod BLIK bądź o dokonanie przelewu. Znane są to też przypadki SMS-ów z linkami do płatności bądź informacje o aktywacji subskrypcji.

Co należy zrobić, gdy otrzymamy podejrzaną wiadomość?
- gdy prośba o kod lub przelew BLIK pochodzi od znajomego, skontaktuj się z nim bezpośrednio i potwierdź prośbę - ta osoba może nie być świadoma, że ktoś się pod nią podszywa
- gdy otrzymasz SMS-em link do opłacenia niezamówionej paczki bądź subskrypcji - nie wchodź w niego i pod żadnym pozorem nie podawaj danych do logowania do banku

Należy zachować ostrożność zawsze, gdy otrzymasz link do płatności - sprawdź poprawność adresu strony logowania. Najbezpieczniej jest nie wchodzić przez linki, tylko ręcznie wpisać adres banku w przeglądarce. Sprawdzaj też uważnie treść SMS-ów potwierdzających transakcje. Dla bezpieczeństwa warto jest korzystać z dwuskładnikowego logowania do serwisów społecznościowych.

W przypadku wątpliwości bądź podejrzenia, że ma się do czynienia z próbą wyłudzenia, skontaktuj się z infolinią banku 800 302 302 bądź +48 81 535 60 60.

Marzena Kazbieruk

Słownik finansowy
Kalkulatory

Szukasz kredytu gotówkowego? Chcesz zaoszczędzić? A może nowa inwestycja się kroi? Z nami wszystko przekalkulujesz!

Sprawdzam