PSD2 jest dyrektywą, zgodnie z którą wszystkie polskie banki wprowadziły dwuetapowe uwierzytelnianie zarówno w przypadku logowania do banku, jak i w przypadku dokonywania transakcji online.
Oszustwo na PSD2 polega na przesyłaniu do klientów banku wiadomości mailowej, której załącznik zawiera złośliwe oprogramowanie. Po otwarciu takiego załącznika najpewniej zostanie ono zainstalowane na komputerze i w ten sposób oszust może przejąć kontrolę nad kontem bankowym ofiary.
Jeżeli posiadasz konto w banku PKO BP lub Inteligo pamiętaj, że:
- Bank nie prosi o instalację dodatkowego oprogramowania w związku z PSD2;
- Nie należy otwierać załączników z niepewnych źródeł;
- Bank nigdy nie prosi o kod autoryzacyjny w trakcie rozmowy telefonicznej nawiązanej przez pracownika banku – taki kod jest wymagany jedynie wtedy, gdy to klient inicjuje połączenie z infolinią;
- Kod z narzędzia autoryzacyjnego jest niezbędny tylko do zatwierdzania transakcji zlecanych przez klienta.
Zawsze w przypadku wątpliwości co do wiarygodności otrzymanej wiadomości, bądź podejrzenia, że osoba dzwoniąca, podająca się za pracownika banku, w rzeczywistości nim nie jest, skontaktuj się bezpośrednio z infolinią pod numerem 800 302 302 bądź +48 81 535 60 60 dla klientów PKO BP lub 800 121 131 bądź +48 81 535 67 89 dla klientów Inteligo.