Z punktu widzenia klientów banków najmniej istotnymi elementami w optymalnym koncie bankowym według badania Miliony Polaków są:
- Tańsze ubezpieczenie
- Renoma banku
- Zniżki u partnerów banku
- Programy lojalnościowe (dodatkowe punkty)
- Bliskość oddziału banku
- Korzystne warunku np. kredytu gotówkowego czy samochodowego
To są bardzo ciekawe wnioski, ponieważ wskazują, czego w kontach nie potrzebujemy i uważamy za zbędne "wodotryski". Według mnie najbardziej interesujący jest ostatni punkt: "Korzystne warunku np. kredytu gotówkowego czy samochodowego". Wskazuje on, że nie liczymy na to, że nasz podstawowy bank zapewni nam najlepszy produkt kredytowy. Po prostu jako klienci banków jesteśmy świadomi, że warto tego typu produktów szukać na całym rynku, porównywać je i nie skazywać się tylko na ofertę naszego banku "pierwszego kontaktu".