Jak podaje dom mediowy Codemedia, wydatki sektora finansowego na reklamę wyniosły w III kwartale 2015 roku nieco ponad 108 mln zł. A to oznacza znaczący spadek, bo aż o 34 mln zł, względem II kwartału br.
Najwięcej, bo ok. 58% całej tej sumy (62 mln) na reklamę wydały banki. 24% (26 mln) na reklamę wydały inne instytucje finansowe (np. firmy pożyczkowe, firmy leasingowe, biura maklerskie), a 17% (18 mln zł) towarzystwa ubezpieczeniowe.
Banki w III kw. 2015 najwięcej wydały na reklamy kont (38%) i kredytów (29%). Z drugiej strony, na lokaty wydano tylko 4%. Co ciekawe, w II kw. udział wydatków na kredyty wynosił aż 47%.
Z całą pewnością te dane odwrócą się w IV kwartale br., banki i inne instytucje finansowe łożą teraz sporo pieniędzy na reklamy m.in. pożyczek.