W ubiegłym miesiącu weszła w życie ustawa, która nakłada na podmioty rynku finansowego (banki, towarzystwa ubezpieczeniowe) nowe regulacje dot. rozpatrywania reklamacji klientów. Jeśli chcecie zareklamować produkt lub usługę w banku lub u ubezpieczyciela, to pamiętaj, że:
- jeśli Twoja reklamacja nie zostanie rozpatrzona w ciągu 30 dni, to przyjmuje się, że jest ona zasadna. Jest to wyraźny ukłon w stronę nas, klientów banków i innych instytucji finansowych
- reklamację możesz złożyć w każdej jednostce/oddziale podmiotu, który sprzedał wam dany produkt (w tym np. u agenta ubezpieczeniowego, który pośredniczył w sprzedaży polisy)
- reklamację możesz złożyć w formie pisemnej lub ustnej
- podmiot przyjmujący reklamację ma za zadanie poinformować Cię o trybie rozpatrzenia reklamacji, o obowiązujących terminach itp.
Dla chętnych zamieszczam link do nowej ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego
i o Rzeczniku Finansowym.