Masz dość swojego dotychczasowego konta? Jest za drogie, niefunkcjonalne, zbyt przestarzałe lub wprost przeciwnie - zbyt nowoczesne? Nie musisz tracić czasu na zakładanie nowego rachunku, a potem tracenie czasu na zamykanie tego dotychczasowego. Nowy bank może zrobić to za Ciebie. Tylko co z numerem starego konta po przeniesieniu usług?
Przeniesienie konta polega na otwarciu nowego rachunku osobistego, na którym bank ustanowi te same usługi, które posiadaliśmy na dotychczasowym rachunku w innym banku. O ile znajdują się w ofercie nowego banku. Niestety nie dotyczy to samego numeru konta. Z nowym rachunkiem otrzymamy nowy numer - innej możliwości nie ma. Warto od razu zaznaczyć, że nowe konto to nowe zasady, nowa tabela opłat i prowizji, czyli nowe koszty. Może się okazać, że przenoszone usługi okażą się droższe niż w starym banku.
Jedna wizyta, dwa dokumenty
Zmiana banku najczęściej się z zamknięciem starego ROR-u (choć nie jest to koniecznością). By wszystko załatwić, wystarczy (z reguły) jedna wizyta w oddziale banku. Tego nowego. Podczas spotkania z doradcą uzupełniamy wniosek o przeniesienie konta/usług i opcjonalnie udzielamy pełnomocnictwa dla nowego banku do zamknięcia naszego obecnego konta w tym poprzednim banku. W pełnomocnictwie możemy ponadto zobligować nasz nowy bank do dopełnienia za nas innych formalności, np. powiadomienia pracodawcy i urzędu skarbowego o zmianie numeru konta.
Nowe konto w 7 dni
Choć nowy bank ma 7 dni na dopełnienie formalności w zakresie otwarcia nowego i zamknięcia starego ROR-u, zwykle już po dwóch dobach możesz korzystać z nowego konta. By proces przeniesienia rachunku zakończył się sukcesem, musisz zarówno na wniosku o przeniesienie, jak i pełnomocnictwie dla nowego banku złożyć podpis identyczny ze wzorem widniejącym na karcie wzorów podpisu, którą posiada Twój dotychczasowy bank. W innym przypadku czas przenosin może się niepotrzebnie wydłużyć lub cały proces się nie powiedzie. Komplikacje pojawią się także w sytuacji, gdy nie zapewniliśmy dodatniego stanu rachunku albo posiadamy usługę spłaty rat z ROR-u. Jeśli złożyliśmy wniosek o przeniesienie konta, nie korzystajmy już z wydanej do niego karty. Nierozliczone transakcje również uniemożliwią pozytywne zakończenie procesu zmiany banku.