Reklama

Artykuł

Obraz wprowadzający do artykułu

Przenosimy konto do nowego banku. Czy stary numer zostaje?

konta osobiste

Masz dość swojego dotychczasowego konta? Jest za drogie, niefunkcjonalne, zbyt przestarzałe lub wprost przeciwnie - zbyt nowoczesne? Nie musisz tracić czasu na zakładanie nowego rachunku, a potem tracenie czasu na zamykanie tego dotychczasowego. Nowy bank może zrobić to za Ciebie. Tylko co z numerem starego konta po przeniesieniu usług?

Przeniesienie konta polega na otwarciu nowego rachunku osobistego, na którym bank ustanowi te same usługi, które posiadaliśmy na dotychczasowym rachunku w innym banku. O ile znajdują się w ofercie nowego banku. Niestety nie dotyczy to samego numeru konta. Z nowym rachunkiem otrzymamy nowy numer - innej możliwości nie ma. Warto od razu zaznaczyć, że nowe konto to nowe zasady, nowa tabela opłat i prowizji, czyli nowe koszty. Może się okazać, że przenoszone usługi okażą się droższe niż w starym banku.

Jedna wizyta, dwa dokumenty

Zmiana banku najczęściej się z zamknięciem starego ROR-u (choć nie jest to koniecznością). By wszystko załatwić, wystarczy (z reguły) jedna wizyta w oddziale banku. Tego nowego. Podczas spotkania z doradcą uzupełniamy wniosek o przeniesienie konta/usług i opcjonalnie udzielamy pełnomocnictwa dla nowego banku do zamknięcia naszego obecnego konta w tym poprzednim banku. W pełnomocnictwie możemy ponadto zobligować nasz nowy bank do dopełnienia za nas innych formalności, np. powiadomienia pracodawcy i urzędu skarbowego o zmianie numeru konta.

Nowe konto w 7 dni

Choć nowy bank ma 7 dni na dopełnienie formalności w zakresie otwarcia nowego i zamknięcia starego ROR-u, zwykle już po dwóch dobach możesz korzystać z nowego konta. By proces przeniesienia rachunku zakończył się sukcesem, musisz zarówno na wniosku o przeniesienie, jak i pełnomocnictwie dla nowego banku złożyć podpis identyczny ze wzorem widniejącym na karcie wzorów podpisu, którą posiada Twój dotychczasowy bank. W innym przypadku czas przenosin może się niepotrzebnie wydłużyć lub cały proces się nie powiedzie. Komplikacje pojawią się także w sytuacji, gdy nie zapewniliśmy dodatniego stanu rachunku albo posiadamy usługę spłaty rat z ROR-u. Jeśli złożyliśmy wniosek o przeniesienie konta, nie korzystajmy już z wydanej do niego karty. Nierozliczone transakcje również uniemożliwią pozytywne zakończenie procesu zmiany banku.

Reklama