Czy wiesz już, w jaki sposób zablokować połączenia z numerów zastrzeżonych, będąc klientem sieci Play? Jeśli nie, sprawdź szczegóły poniżej.
W przypadku, gdy nasza skrzynka telefoniczna jest pełna niechcianych SMS-ów lub wydzwania do nas osoba, z którą nie chcemy mieć kontaktu, możemy zdecydować się na zablokowanie niechcianych połączeń i wiadomości SMS/MMS.
Blokowanie numerów w telefonie z systemem Android
Posiadacze smartfonów z systemem Android mogą skorzystać z konfiguracji swojego telefonu. Wystarczy w telefonie:
- wejść w menu Ustawienia,
- przejść do zakładki Ustawienia połączeń,
- wybrać opcję Wszystkie połączenia lub Ustawienia (oraz: Ustawienia połączeń)
- zatwierdzić przycisk Blokowanie połączeń i zaznaczyć interesujące nas numery telefonów, które chcemy zablokować.
Na smartfonie mamy także możliwość stworzenia własnej listy blokowanych numerów ze swojej książki kontaktów. W takim przypadku należy wejść do opcji ustawień wybranego kontaktu i zaznaczyć opcję: Dodaj do blokowanych.
Blokowanie numerów w Play
Jeśli nie jesteśmy właścicielami smartfona, ale za to posiadamy numer w Play, by zablokować połączenia z numerów zastrzeżonych, możemy skorzystać z dostępnej w sieci usługi.
Sieć Play posiada w swojej ofercie usługę blokowania rozmów z numerów zastrzeżonych, która po aktywowaniu chroni abonenta przed połączeniami przychodzącymi z numerów zastrzeżonych.
Numer osoby dzwoniącej nie wyświetla się, gdy ma on aktywną funkcję ukrywania numeru - CLIR. W przypadku, gdy abonent sieci Play aktywuje usługę ACR, połączenie z takiego numeru nie pojawi się na jego telefonie, natomiast osoba dzwoniąca usłyszy komunikat:
Abonent, którego numer wybrałeś nie przyjmuje połączeń z numerów zastrzeżonych. Jeżeli chcesz się z nim połączyć - włącz prezentację numeru.
oraz analogiczny komunikat w języku angielskim.
Uwaga! Usługa ACR nie zadziała w sytuacji, w której numer nie jest wyświetlany z innego powodu niż aktywna funkcja CLIR lub jest niepełny, nieprawdziwy, zamieniony.
Uwaga! Usługa nie działa w przypadku przekierowań bezwarunkowych lub przekierowań, gdy użytkownik odbierający jest nieosiągalny.
Włączenie i wyłączenie blokady połączeń z numerów zastrzeżonych w Play
Aktywacji, dezaktywacji lub sprawdzenia statusu blokady ołączeń z numerów zastrzeżonych możemy dokonać, posługując się kodami SMS w następujący sposób:
- aktywacja usługi - *111*114*1#
- dezaktywacja usługi - *111*114*2#
- sprawdzenie statusu usługi - *111*114*3#
- opis usługi - *111*114*4#
Możemy również dokonać stosownych zmian w inny sposób:
- przez zalogowanie się na stronie Play24 (należy wejść w zakładkę Usługi),
- dzwoniąc do Biuro Obsługi Klienta: *500 (z telefonu Play), +48 790 500 500 (z pozostałych numerów),
- podczas wizyty w salonie sieci Play.