Play: blokujemy połączenia z numerów zastrzeżonych

2016-01-07 12:01:10

Czy wiesz już, w jaki sposób zablokować połączenia z numerów zastrzeżonych, będąc klientem sieci Play? Jeśli nie, sprawdź szczegóły poniżej.

W przypadku, gdy nasza skrzynka telefoniczna jest pełna niechcianych SMS-ów lub wydzwania do nas osoba, z którą nie chcemy mieć kontaktu, możemy zdecydować się na zablokowanie niechcianych połączeń i wiadomości SMS/MMS.

Blokowanie numerów w telefonie z systemem Android

Posiadacze smartfonów z systemem Android mogą skorzystać z konfiguracji swojego telefonu. Wystarczy w telefonie:

  1. wejść w menu Ustawienia
  2. przejść do zakładki Ustawienia połączeń,
  3. wybrać opcję Wszystkie połączenia lub Ustawienia (oraz: Ustawienia połączeń)
  4. zatwierdzić przycisk Blokowanie połączeń i zaznaczyć interesujące nas numery telefonów, które chcemy zablokować.

Na smartfonie mamy także możliwość stworzenia własnej listy blokowanych numerów ze swojej książki kontaktów. W takim przypadku należy wejść do opcji ustawień wybranego kontaktu i zaznaczyć opcję: Dodaj do blokowanych.

Blokowanie numerów w Play

Jeśli nie jesteśmy właścicielami smartfona, ale za to posiadamy numer w Play, by zablokować połączenia z numerów zastrzeżonych, możemy skorzystać z dostępnej w sieci usługi.

Sieć Play posiada w swojej ofercie usługę blokowania rozmów z numerów zastrzeżonych, która po aktywowaniu chroni abonenta przed połączeniami przychodzącymi z numerów zastrzeżonych.

Numer osoby dzwoniącej nie wyświetla się, gdy ma on aktywną funkcję ukrywania numeru - CLIR. W przypadku, gdy abonent sieci Play aktywuje usługę ACR, połączenie z takiego numeru nie pojawi się na jego telefonie, natomiast osoba dzwoniąca usłyszy komunikat:

Abonent, którego numer wybrałeś nie przyjmuje połączeń z numerów zastrzeżonych. Jeżeli chcesz się z nim połączyć - włącz prezentację numeru.

oraz analogiczny komunikat w języku angielskim.

Uwaga! Usługa ACR nie zadziała w sytuacji, w której numer nie jest wyświetlany z innego powodu niż aktywna funkcja CLIR lub jest niepełny, nieprawdziwy, zamieniony.

Uwaga! Usługa nie działa w przypadku przekierowań bezwarunkowych lub przekierowań, gdy użytkownik odbierający jest nieosiągalny.

Włączenie i wyłączenie blokady połączeń z numerów zastrzeżonych w Play

Aktywacji, dezaktywacji lub sprawdzenia statusu blokady ołączeń z numerów zastrzeżonych możemy dokonać, posługując się kodami SMS w następujący sposób:

  • aktywacja usługi - *111*114*1#
  • dezaktywacja usługi - *111*114*2#       
  • sprawdzenie statusu usługi - *111*114*3#
  • opis usługi - *111*114*4#

Możemy również dokonać stosownych zmian w inny sposób:

  • przez zalogowanie się na stronie Play24 (należy wejść w zakładkę Usługi),
  • dzwoniąc do Biuro Obsługi Klienta: *500 (z telefonu Play), +48 790 500 500 (z pozostałych numerów),
  • podczas wizyty w salonie sieci Play.
Arkadiusz Wojciechowski

Słownik finansowy
Kalkulatory

Szukasz kredytu gotówkowego? Chcesz zaoszczędzić? A może nowa inwestycja się kroi? Z nami wszystko przekalkulujesz!

Sprawdzam