Zawierając umowę z operatorem telefonicznym, najczęściej decydujemy się na konkretny okres jej trwania - zwykle 2 lub 3 lata. Zawsze można jednak zrezygnować z niej przed tym terminem. Sprawdź, jak złożyć wypowiedzenie w Play.
W przypadku, gdy nie jesteśmy zadowoleni z usług świadczonych przez wybranego operatora telefonicznego, możemy go zmienić. Wcześniej, niezależnie od tego, czy chcemy zrezygnować z obecnej umowy o telefon, czy Internet mobilny, powinniśmy dokładnie jeszcze raz przeczytać obowiązującą umowę. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na kwestię opłat specjalnych, obowiązujących przy rozwiązywaniu umowy w terminie krótszym niż ten, na który umowa została zawarta. Co prawda prawo telekomunikacyjne pozwala abonentowi na rezygnację z usług operatora w dowolnym momencie, bez podania przyczyny (pamiętajmy jednak o okresie wypowiedzenia), jednak w przypadku konsekwencji finansowych takiego działania jest to sprawa indywidualnego regulaminu danej firmy.
Wypowiedzenie prześlij pocztą lub zostaw w salonie Play
Wypowiedzenie umowy abonenckiej (najlepiej na druku Play) możemy przesłać do operatora Play w formie listu poleconego na podany adres kontaktowy:
P4 Sp. z o.o.
Skrytka pocztowa 41
02-671 Warszawa
W dokumencie tym muszą znaleźć się:
- nasze dane osobowe,
- adres do przesłania decyzji,
- numer umowy,
- wyraźnie zaznaczona decyzja o rezygnacji z umowy,
- własnoręczny podpis.
Wypowiedzenie umowy możemy także złożyć osobiście w salonie Play. Na miejscu wypełnimy odpowiedni formularz, który zostanie przesłany do głównej siedziby operatora.
Pamiętaj o 30 dniach okresu wypowiedzenia
Według regulaminu sieci Play zarówno abonent, jak i operator mogą rozwiązać umowy z zachowaniem okresu wypowiedzenia, który wynosi 30 dni. Umowy zawarte na czas określony mogą przewidywać inne zasady ich wcześniejszego rozwiązywania. Za dzień złożenia wypowiedzenia umowy przez abonenta przyjmowany jest dzień doręczenia dokumentu zawierającego wypowiedzenie na adres korespondencyjny Play.
Przyzwyczaiłeś się do swojego numeru? Zachowaj go!
W przypadku, gdy rezygnujemy z umowy, jednak chcemy pozostać przy numerze telefonu, który mieliśmy podczas trwania umowy, musimy koniecznie wyrazić taką wolę, spisując ją na dokumencie wypowiedzenia. Następnie trzeba poczekać na rozpatrzenie tej kwestii przez operatora.
Gdy złożymy wypowiedzenie pisemnie w punkcie sprzedaży Play, otrzymujemy pisemne potwierdzenie zgłoszenia sprawy. Natomiast gdy dokumenty przesyłamy pocztą, wtedy odpowiedź otrzymamy w terminie 14 dni od potwierdzenie jej zgłoszenia.
W kwestii rozwiązania umowy ważny jest pierwszy dzień okresu rozliczeniowego, ponieważ jeżeli koniec umowy przypada w środku okresu, umowa zgodnie z regulaminem zostaje przedłużona do jego końca.