Kredyt generuje spore koszty – to oczywiste. Prowizja za pożyczenie pieniędzy, odsetki, składka ubezpieczeniowa – o tych wszystkich kosztach wiemy już w momencie przystępowania do kredytu. Ale czy zdajemy sobie sprawę, ile może nas kosztować opóźnienie w spłacie raty? Dowiedz się, jak to wygląda w przypadku kredytu w PKO BP.
Bank w związku z powstaniem zaległości w spłacie kredytu może podjąć kilka rodzajów działań, które będą zmierzały do odzyskania należności. Oczywiście koszt tych działań leży po stronie klienta. Ile zapłacimy, zalegając ze spłatą kredytu w PKO Banku Polskim?
Sprawdź też: 6 metod radzenia sobie z opóźnieniami w spłacie rat
Co może zrobić bank?
Jeżeli zalegamy ze spłatą kredytu, PKO BP może na początek wysłać wiadomość tekstową na nasz telefon komórkowy, następnie może przeprowadzić interwencje telefoniczne do klienta w przypadku braku spłaty należności w terminie, który został ustalony wcześniej. Jeśli to nie zadziała, bank wyśle pisemne zawiadomienie o niedopłacie. Może to być także pisemny monit, aż w końcu należy się liczyć z możliwością przeprowadzenia interwencji terenowej u klienta.
Ile to kosztuje?
Oczywiście wszelkie koszty związane z działaniami prowadzonymi przez bank są bezpośrednio ponoszone przez kredytobiorcę. Chwila nieuwagi może kosztować. Poznać powinniśmy przede wszystkim opłaty za sporządzenie i wysłanie do dłużnika wszelkiego rodzaju wiadomości dotyczących wierzytelności zarządzanych przez Centrum Restrukturyzacji i Windykacji:
- za zawiadomienie, powiadomienie lub monit o zaległości w spłacie zapłacimy 15 zł,
- telefon interwencyjny w sprawie opóźnienia w spłacie to dla klienta koszt 10 zł,
- bezpłatne są SMS-y upominawcze,
- według regulaminu PKO BP klient nie ponosi również kosztów interwencyjnej wizyty bezpośredniej.
Sprawdź też: Jak wybrać tani kredyt konsolidacyjny?
Aby kredyt nie okazał się drogą "przyjemnością", warto pilnować terminów płatności. Pamiętajmy, że wszelkie czynności, które przeprowadza bank, informując o zaległościach w spłacie, przeprowadzane są w odstępach czasu, tak aby mieć czas na uregulowanie płatności. Dlatego po otrzymaniu SMS-a z upomnieniem warto uregulować płatność, nie czekając na kolejny krok banku.