Firma Western Union oferuje możliwość wykonania przekazu pieniężnego w praktycznie dowolne miejsce na świecie. Pieniądze dochodzą do adresata w ciągu kilku minut, a do ich odbioru wystarczy dowód tożsamości oraz kod kontrolny MTCN. A co w przypadku, gdy kod ten nieszczęśliwie nam zaginie? Sprawdź, jak postępować w takich przypadkach.
Przekaz pieniężny można zrealizować osobiście w placówkach firmy Western Union, w oddziałach współpracujących z nią banków oraz bez wychodzenia z domu – korzystając z bankowości elektronicznej.
Jak nadać przekaz pieniężny?
Aby zlecić przekaz środków pieniężnych, wystarczy dokument potwierdzający tożsamość nadawcy oraz dane odbiorcy. Dowodem takiej wpłaty jest potwierdzenie realizacji przekazu zawierające kod kontrolny MTCN, który należy zachować i podać wyłącznie do wiadomości odbiorcy środków.
Sprawdź też: Jak wysłać pieniądze przez Western Union?
Jak odebrać przekaz pieniężny?
Adresat przekazu może odebrać środki w placówce Western Union albo w oddziale lub agencji banku udostępniającego taką usługę. W tym celu należy podać:
- dokument tożsamości,
- kod kontrolny MTCN,
- imię i nazwisko nadawcy,
- kraj nadawcy,
- oczekiwaną kwotę i walutę przekazu.
Co jeśli przepadnie kod MTCN?
Kod MTCN (z ang. money transfer control number) to kontrolny kod przekazu obowiązujący w niektórych krajach (m.in. w Polsce). Składa się on z 10 cyfr, które nadawca przekazu podaje jego odbiorcy. W sytuacji, gdy utracimy numer MTCN, wystarczy skontaktować się z przesyłającym gotówkę i poprosić o ponowne udostępnienie kodu. Będzie to konieczne, ponieważ bez tego kodu nie odbierzemy przekazu. Jeśli ktoś nieupoważniony wejdzie w posiadanie numeru MTCN, nie należy obawiać się o bezpieczeństwo środków – samo podanie numeru MTCN nie wystarczy do odebrania przekazu. Potrzebne jest jeszcze wylegitymowanie się odpowiednim dokumentem potwierdzającym tożsamość (dowodem osobistym, paszportem).