Zrezygnowałeś z usług UPC? Pamiętaj o konieczności zwrotu sprzętu (routera lub dekodera - zależnie od usługi, z której korzystałeś). Sprawdź, jak to zrobić, ile to kosztuje i ile masz na to czasu, by nie ponieść kary.
UPC Polska to dostawca szerokopasmowego dostępu do internetu, o transferze nawet do 250 megabitów na sekundę. Firma ta oferuje także usługi internetowe i telefoniczne dla biznesu. W 2008 roku UPC wprowadziła także do oferty usługi w zakresie dostarczania telewizji cyfrowej.
Cyfrowa oferta w UPC to dwa pakiety do wyboru – Pakiet Max Extra, czyli 178 kanałów telewizyjnych w tym 32HD i Pakiet Select Extra - 123 kanałów w tym 26HD oraz dwie wersje dekoderów – Standard HD oraz PVR+HD. Dekodery te wyposażone są m.in. w elektroniczny przewodnik po programach (EPG), wyszukiwarkę TV, funkcję kontroli rodzicielskiej, a także oferują dostęp do usług interaktywnych, do konta w UPC czy Biura Obsługi przez dekoder.
Do 14 dni od rozwiązania umowy
W przypadku rezygnacji z usług świadczonych przy użyciu sprzętu dostarczonego przez UPC, np. dekodera, modemu, routera, należy zwrócić go terminie do 14 dni od daty rozwiązania umowy abonenckiej.
Zwrot w Paczkomacie
Zwrotu bezpłatnego zapakowanego i zabezpieczonego dekodera można dokonać w Paczkomatach InPost. By to zrobić, należy:
- wypełnić formularz dostępny na stronie szybkiezwroty.pl/upc, podając swoje dane,
- po wysłaniu formularza otrzymamy mailowo lub SMS-owo kod nadania przesyłki (w przypadku braku e-maila lub telefonu komórkowego należy zadzwonić pod nr 12 444 24 14 firmy Inpost i poinformować konsultanta o chęci zwrotu sprzętu za pośrednictwem Paczkomatów InPost - następnego dnia konsultant oddzwoni i poda kod nadania),
- spakowany w jedną paczkę sprzęt wystarczy zanieść do wybranego Paczkomatu,
- nadając przesyłkę w Paczkomacie, trzeba użyć kodu nadania, który otrzymaliśmy od UPC (po wstukaniu kodu zostanie otwarta skrzynka, w której powinniśmy umieścić sprzęt należący do UPC - korzystamy ze skrzynki, która otworzyła się jako ostatnia)
Gdy wymiary paczki przekraczają 8x38x64 cm, należy wybrać w Paczkomacie opcję otwarcia większej skrzynki.
Zwrot u technika UPC
Zwrotu dekodera można również dokonać u technika UPC, ale wtedy zapłacimy za to 50 zł. W celu umówienia terminu wizyty z technikiem należy skontaktować się z Ogólnopolskim Biurem Obsługi Klientów pod numerem 801 94 94 80 (z telefonu stacjonarnego) lub 324 94 94 80 (z telefonu komórkowego). Aby skorzystać z tej formy zwrotu sprzętu, należy zgłosić się do Biura Obsługi przed dniem rozwiązania umowy. W przypadku, gdy umowa zostanie już rozwiązania, sprzęt będzie można oddać tylko w Paczkomacie.
Zwrot za pomocą poczty
Zwrotu dekodera można także dokonać za pomocą poczty na własny koszt, odsyłając sprzęt na adres:
Arvato Services Polska
Centrum Logistyczno-Serwisowe
Kopytów 44d
05-870 Błonie
Uwaga! W przypadku niezwrócenia lub nieterminowego zwrócenia sprzętu do UPC, naliczona zostaje opłata wskazana w części „opłaty windykacyjne".