Przedstawiamy garść najważniejszych informacji na temat tego, w jaki sposób odstąpić od umowy w sieci Plus.
Plus to jedna z większych sieć telefonii komórkowej w Polsce, której operatorem jest Polkomtel. Sieć ta oferuje swoje usługi za pośrednictwem 26 salonów firmowych, ponad 500 autoryzowanych przedstawicielstw w całej Polsce, grupy Doradców Handlowych G300, a także w sprzedaży bezpośredniej dla klientów biznesowych.
Termin odstąpienia
Zgodnie z art. 27 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta klienci i abonencie sieci telefonicznej Plus mogą odstąpić od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin na odstąpienia od zawartej umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia podpisania jej.
W jaki sposób złożyć oświadczenie?
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, wystarczy powiadomić o tym fakcie sieć Plus. Można to zrobić:
- w formie pisemnej, wysyłając oświadczenie na adres:
ul. Postępu 3,
02-676 Warszawa
- telefonicznie, dzwoniąc pod numer 601 102 601,
- faxem: 601 102 602,
- wysyłając pismo drogą elektroniczną e-mail: bok@plus.pl
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można wypełnić i wysłać na formularzu dostępnym na stronie www.plus.pl.
Koszty i płatności
W przypadku odstąpienia od umowy sieć Plus zwraca wszystkie wpłacone przez klienta środki. Musi to zrobić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od abonenta decyzji o odstąpieniu od umowy. Zwrotu płatności firma dokonuje w ten sam sposób, w jaki płatności zostały przez klienta zrealizowane przy pierwszej transakcji. W przypadku rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy klient musi zapłacić kwotę proporcjonalną do zakresu usług wykonanych do chwili odstąpienia od umowy.
Termin odesłania towaru
W przypadku, gdy umowa była zawarta wraz ze sprzętem, wtedy kompletny towar należy odesłać nie później niż w ciągu 14 dni od chwili poinformowania sieci o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli klient odeśle towar przed upływem 14 dni od odstąpienia od Umowy. Bezpośrednie koszty zwrotu towaru musi ponieść klient.
W przypadku braku zwrotu towaru w określonym terminie abonent jest zobowiązany do zapłaty odszkodowania w wysokości równowartości ceny sprzedaży sprzętu, pomniejszonej o uiszczoną kwotę w chwili kupna.
Umowa testowa
Abonentowi sieci Plus, który zawarł umowę na Internet w formie testowej, przysługuje prawo do rozwiązania jej w ciągu sześciu dni od dnia aktywacji karty USIM5 - bez obowiązku zapłaty kary umownej.