Założenie konta osobistego w banku może potrwać zaledwie chwilę - w większości banków można to załatwić on-line. A co, jeśli nie chcemy już korzystać z danego rachunku? Jak go zamknąć? Sprawdziliśmy procedury w Banku Pekao SA.
Jeśli przestaliśmy korzystać z konta osobistego w danym banku, najlepszym wyjściem będzie jego zamknięcie. Unikniemy w ten sposób ewentualnych opłat za prowadzenie rachunku, które są naliczane, nawet jeśli z niego nie korzystamy. Niestety trzeba poświecić na to trochę czasu, ale warto, bo im później to zrobimy, tym więcej będzie nas to kosztowało.
Pisemne wypowiedzenie
Chcąc zlikwidować rachunek osobisty, musimy złożyć pisemne wypowiedzenie umowy. Niestety konto nie zostanie zamknięte od razu. Okres wypowiedzenia trwa 1 miesiąc - dopiero po tym czasie rachunek przestanie być aktywny.
Jak zamknąć?
Jeśli chcemy załatwić wszystko od ręki, udajmy się do placówki banku. Będzie to konieczne, ponieważ musimy zwrócić wszystkie karty wydane do rachunku. Pamiętajmy też o konieczności uregulowania zaległych zobowiązań wobec banku. Nie możemy pozostawić ujemnego salda, dodatkowo zapłacimy za prowadzenie rachunku za miesiąc wypowiedzenia.
Nie będzie naliczana żadna dodatkowa opłata za zamknięcie ROR-u, pod warunkiem że jest on starszy niż 3 miesiące. W przeciwnym razie opłata za zamknięcie konta wyniesie 35 zł.
Jakie dokumenty
Kierując się do banku w celu zamknięcia konta, musimy:
- okazać dowód osobisty,
- zwrócić karty płatnicze,
- złożyć wypowiedzenie umowy o prowadzenie rachunków w Banku Pekao SA.
Sprawdź też: Ile trzeba czekać na kartę z banku?
Pamiętajmy o odebraniu pisemnego potwierdzenie złożenia wypowiedzenia, na wypadek gdyby rachunek nie został jednak prawidłowo zamknięty. Może się zdarzyć, że mimo złożenia dyspozycji bank pomyłkowo naliczał będzie dalej opłaty, ważne wówczas żeby okazać dokument na podstawie, którego konto zostało zamknięte.