Wyjeżdżając za granice, nie zapomnij o aktywowaniu roamingu. Sprawdź, jak go włączyć (lub wyłączyć) w sieci Play.
Roaming to usługa, dzięki której możemy być w kontakcie z osobami znajdującymi się w Polsce, nawet jeśli aktualnie znajdujemy się poza jej granicami. Roaming sprawia, że nie musimy kupować nowej karty SIM u lokalnego operatora. Możemy dzwonić i wysyłać SMS-y z aktualnego numeru, będąc jednocześnie obsługiwanym przez sieć zagraniczną.
Aktywacja roamingu w Play (poza Play Online)
Jeśli jesteś klientem Play, usługa roamingu jest aktywowana automatycznie - nieważne, jaką taryfę posiadamy. Nie dotyczy to tylko klientów Play Online. W praktyce oznacza to, że po przekroczeniu przez nas granicy telefon wybierze sieć w sposób automatyczny. Następnie otrzymamy od Play wiadomość tekstową z informacjami o roamingu oraz jego kosztach w kraju, w którym się znajdujemy.
Aktywacja roamingu Play Online
Klienci Play Online muszą pamiętać, że w ich przypadku usługa nie jest aktywowana automatycznie. Aby ją aktywować, niezbędny będzie telefon do Obsługi Klienta na numer *500. Tę opcję wybieramy, gdy dzwonimy z telefonu komórkowego w sieci Play.
Jeśli chcemy aktywować roaming z telefonu innego operatora, wtedy należy zadzwonić pod numer 790 500 500. Po połączeniu się należy podać numer naszej karty Play Online (MSISDN – numer telefonu).
Dezaktywacja usługi
Osoby, które chciałyby wyłączyć usługę roamingu, mogą to zrobić na trzy sposoby:
- Zgłoszenie za pomocą serwisu Play24 po uprzednim zalogowaniu się na nasze konto.
- Zadzwonienie pod numer *500 – dla osób dzwoniących z telefonu komórkowego w Play.
- Zadzwonienie pod numer 790 500 500 – dla osób, które dzwonią z każdego innego telefonu.
Dodatkowe informacje o roamingu (w tym ceny)
Jeśli chcemy uzyskać dodatkowe informacje na temat roamingu w Play, należy wysłać bezpłatny SMS pod numer 115 lub zadzwonić pod numer +48 790 500 115, aby skontaktować się z automatyczną Informacją Roamingową.