Zakładając konto w banku, zwykle wnioskujemy również o kartę płatniczą. Ta niestety nie będzie wydana od razu. Zostanie wysłana pocztą, a termin dostawy bywa różny w poszczególnych bankach. Ile przyjdzie czekać na kartę w mBanku?
Kartę płatniczą mBanku można zamówić już w momencie składania wniosku o otwarcie rachunku. Można to również zrobić później - np. przez mLinię. W takiej sytuacji klient musi dostarczyć do banku komplet niezbędnych dokumentów, a wśród nich ten najważniejszy, czyli podpisaną umowę o kartę.
Dla kogo?
Kartę może otrzymać każdy posiadacz rachunku w mBanku. Kartę dodatkową może otrzymać zaś osoba upoważniona, pełnomocnik do rachunku lub współposiadacz rachunku w mBanku. Co istotne, podczas wnioskowania o konto w mBanku można zamówić tylko jedną kartę. Równocześnie można jednak posiadać nawet trzy różne karty debetowe.
Od zamówienia do dostarczenia
Karta płatnicza powinna dotrzeć do adresata pocztą w terminie do 15 dni od dnia złożenia zamówienia. W przypadku, gdy karta została zamówiona w momencie składania wniosku o otwarcie rachunku osobistego, liczenie czasu jej dostarczenia można rozpocząć dopiero od chwili pełnej aktywacji konta.
Pamiętaj o aktywacji
Jak niemal wszystkie banki, tak i mBank przesyła karty płatnicze listem priorytetowym. Standardowo są one nieaktywne, dlatego przed rozpoczęciem ich używania należy je aktywować, jak również ustalić kod PIN. Do chwili aktywowania karty klient nie ma możliwości dokonania żadnej operacji w serwisie transakcyjnym.
Dokonać aktywacji można samodzielnie poprzez internetowy serwis transakcyjny banku lub przez mLinię.
Aktywacja karty przez Internet
Samodzielna aktywacja karty jest niezwykle prosta. Należy po zalogowaniu się do serwisu transakcyjnego mBanku wybrać w menu głównym zakładkę „Katy debetowe”, po czym zaznaczyć opcję „Aktywuj kartę”. Całą aktywację, jak i nadany przez nas numer PIN, zatwierdzamy kodem SMS lub hasłem z listy haseł jednorazowych.