Kwestie reklamacji to zwykle skomplikowane i czasochłonne procedury przypominające drogę przez mękę. Czy składanie reklamacji w Play również wpisuje się w ten stereotyp? Sprawdzamy, jak złożyć reklamację, żeby przebiegło to szybko i bez komplikacji.
Reklamacją w sieci telefonicznej Play są zgłoszenia do operatora, które dotyczą jednej (bądź kilku) z trzech istotnych kwestii:
- niedotrzymania przez Play zawartych w umowie terminów,
- nieświadczenia usług telekomunikacyjnych w należyty sposób,
- niezgodności z umową naliczonych opłat na fakturze lub uruchomionych usług.
Elementy reklamacji
Aby reklamacja się udała, a zgłoszenie zostało szybko i sprawnie rozpatrzone, należy podać kilka istotnych informacji. Zasada jest prosta: im więcej szczegółów, tym lepiej. Przy składaniu zgłoszenia reklamacyjnego należy pamiętać w pierwszej kolejności jednak o podaniu:
- danych teleadresowych należących do właściciela numeru,
- numeru telefonu, o którym mowa,
- numeru kontaktowego,
- szczegółów związanych z okolicznościami i czasem reklamowanego zdarzenia,
- wysokości odszkodowania, jakiego żądania (tu należy także podać preferowany sposób jego wypłaty).
W przypadku zgłaszania niezgodności naliczania opłat niezbędne będzie podanie numeru i kwoty faktury.
Składanie reklamacji
Reklamację w Play można zgłosić na wiele sposobów:
- poprzez serwis Play24 - wystarczy zalogować się na nasze konto i wypełnić formularz zgłoszeniowy,
- telefonicznie - należy skontaktować się z numerem *500 i komunikować z Obsługą Klienta,
- osobiście w najbliższym salonie Play,
- mailowo, pisząc na adres ok@pomocplay.pl,
- listownie, wysyłając pismo (własnoręcznie podpisane) na adres operatora:
P4 Sp. z o.o.
Skrytka pocztowa 41
02-671 Warszawa
Kiedy Play odpowie?
Specjaliści Play udzielają odpowiedzi na reklamację w ciągu 30 dni od chwili otrzymania naszego zgłoszenia reklamacyjnego. Standardowo robią to listownie, ale mogą wysłać odpowiedź również na e-mail. Aby otrzymać ją w ten sposób, należy poinformować o tym Obsługę Klienta. W trakcie procesu rozpatrywania reklamacji Play korzysta z takich dokumentów jak Prawo telekomunikacyjne (z dnia 16 lipca 2004), Regulaminy i Cenniki Promocji, Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 Sp. z o.o. oraz Rozporządzanie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące reklamacji usługi telekomunikacyjne (z dnia 24 lutego 2014).