Nie wiesz, w jaki sposób odstąpić od umowy zawartej z Play? Sprawdź, co będzie potrzebne, aby zerwać współpracę z tym operatorem.
Play to jeden z najpopularniejszych operatorów telekomunikacyjnych w naszym kraju. Oferuje nie tylko usługi telefonicznie, ale również internetowe. Nowoczesne rozwiązania, atrakcyjne ceny oraz elastyczność oferty sprawiają, że operator znajduje rzesze wciąż nowych klientów. Niektórzy z tych już zwerbowanych mogą jednak chcieć - z różnych powodów - przestać korzystać z usług Play. Co wówczas?
Odstąpienie od umowy
Wolny rynek polega na tym, że zawsze możemy na nim znaleźć atrakcyjniejszą ofertę. W takiej sytuacji niezbędne będzie odstąpienie od dotychczasowej umowy. Jest to oczywiście możliwe w przypadku klientów posiadających telefony bądź inne usługi w Play. Co należy zrobić, aby odstąpienie od umowy stało się faktem?
Umowy poza lokalem
Od umowy możemy odstąpić w Play tylko w przypadku umów zawartych poza lokalem operatora. Jeśli chcemy to zrobić, należy wypełnić odpowiednie oświadczenie o odstąpieniu od umowy, które znajdziemy na stronie operatora. W oświadczeniu podajemy nasze dane teleadresowe oraz informacje dotyczące zawartej umowy. Odstąpienie należy zrealizować w okresie maksymalnie 14 dni od otrzymania przesyłki z Play. Aby to zrobić, wypełniamy i podpisujemy oświadczenie, zapakowujemy oświadczenie razem ze sprzętem, a następnie wysyłamy na adres:
Play sklep internetowy
ul. Działkowa 62
02-234 Warszawa
Umowy w lokalu
W przypadku umów zawartych w salonie Play nie istnieje możliwość odstąpienia od nich. Jedyne, co może zrobić niezadowolony klient, to wypowiedzieć umowę operatorowi. Będzie się to jednak wiązało z opłatą.
Różnica między odstąpieniem a wypowiedzeniem
Odstąpienie jest metodą zakończenie stosunku między operatorem a użytkownikiem. Jego źródłem jest wyłącznie umowa, a cele doprowadzenie do sytuacji sprzed jej podpisania. W przypadku odstąpienia strony zwracają sobie nawzajem rzeczy, które otrzymały w możliwym zakresie (np. telefon, modem).
Wypowiedzenie też jest metodą zakończenia stosunku między operatorem a użytkownikiem, z tą różnicą, że wypowiedzenie jest oparte o określone prawa i obowiązki, które mają być wykonane w celu wygaśnięcia stosunku między stronami. W efekcie - w przypadku wypowiedzenia nie ma mowy o zwrocie już spełnionych świadczeń, ani wypełnianiu jeszcze nie spełnionych świadczeń. W przypadku klientów Play będzie to np. oznaczać, że będą musieli zapłacić umowną karę za zerwanie umowy przed terminem.