Nie wiesz, jak poprawnie skonfigurować Internet w telefonie w sieci Play? Pomoże Ci nasz krótki poradnik.
Dzięki technologii transmisji danych GPRS, EDGE lub 3G użytkownik ma dostęp do wszystkich zasobów Internetu przez swój telefon. Można dzięki temu:
- przeglądać portale internetowe i korzystać z aplikacji internetowych,
- ściągać gry, tapety, muzykę, pliki wideo,
- sprawdzać pocztę elektroniczną,
- korzystać z wielu innych usług, przy których wykorzystywana jest transmisja danych (np. MMS-y lub streaming wideo).
W jaki sposób skonfigurować telefon?
Jeżeli telefon został kupiony w sieci Play, będzie on już przygotowany do korzystania z MMS-ów. W pozostałych wypadkach przy pierwszym uruchomieniu telefonu z kartą SIM Play użytkownik dostanie SMS konfiguracyjny. Otrzymaną wiadomość trzeba zainstalować w telefonie. W przypadku nieotrzymania wiadomości należy skorzystać z formularza zamówienia SMS-a z autokonfiguracją ze strony internetowej https://konfiguracja.play.pl/hsconfig/public/service.do.
W sytuacji, kiedy nie otrzymamy lub skasujemy SMS konfiguracyjny, punkty dostępu (inaczej: Access Point Name lub APN) możemy ustawić samodzielnie, w menu "Ustawienia" własnego telefonu.
Ponieważ sposób dodawania nowych punktów APN różni się w zależności od modelu, trzeba zapoznać się z instrukcją obsługi swojego telefonu. Poniżej przedstawiamy informacje niezbędne do ustawienia nowych punktów dostępu.
W konfiguracji usługi w ustawieniach telefonu trzeba podać odpowiedni punkt dostępu. W Play uruchomiono dwa ogólnodostępne punkty dostępu (APN):
- MMS - używany do wysyłania i odbierania wiadomości MMS,
- Internet - używany do połączenia z Internetem (transmisja strumieniowa dźwięku i wideo, dostęp do serwerów pocztowych POP3 itp.).
Punkty dostępu sieci Play dla wiadomości MMS (APN MMS)
- punkt dostępu (apn): mms
- uwierzytelnianie: brak
- nazwa użytkownika: brak
- hasło: brak
- strona główna: http://mmsc.play.pl/mms/wapenc
- adres serwera proxy: brak
- port: brak
Punkty dostępu sieci Play dla transmisji danych (APN Internet)
- punkt dostępu (apn): internet
- numer dostępowy: *99#
- nazwa użytkownika: brak
- hasło: brak
- dns: dynamiczny
Ważne informacje
Należy sprawdzić, czy w ustawieniach telefonu mamy włączone przesyłanie danych w roamingu.
Jeśli nie możemy połączyć się z Internetem, warto sprawdzić, czy blokada transferu danych w roamingu jest wyłączona. Zweryfikować to możemy np. przez Play24 w zakładce „Usługi/Usługi dodatkowe”.
Aby móc korzystać z EDGE, 3G(UMTS) lub HSDPA, należy mieć odpowiedni telefon i znajdować się w zasięgu EDGE, 3G(UMTS) albo HSDPA.
Należy pamiętać o ustawieniu w telefonie automatycznego odbierania MMS-ów w roamingu. W przeciwnym wypadku nie będzie można odbierać wiadomości MMS w trakcie korzystania z roamingu krajowego.
Aktywacja i dezaktywacja usługi
Do korzystania z usługi transmisji danych nie jest wymagana jej aktywacja. Nawiązanie transmisji danych przez GPRS/EDGE/3G/HSDPA jest możliwe z odpowiednio skonfigurowanych telefonów. Rodzaj połączenia zależy od rodzaju telefonu, z którego użytkownik korzysta, a także zasięgu, w którym się znajduje. Warto przy tym wiedzieć, że:
- z transmisji GPRS można korzystać praktycznie wszędzie,
- dzięki EDGE przesyłanie danych odbywa się z większą prędkością,
- przy korzystaniu z 3G (UMTS) użytkownik uzyskuje bardzo dobre parametry przesyłania danych,
- technologia HSDPA dedykowana dla przesyłania danych zapewnia najlepsze parametry transferu.