Nie wiesz, w jaki sposób prawidłowo skonfigurować MMS-y w Play? Przeczytaj naszą instrukcję.
Dzięki MMS-om można wysyłać obrazki, dźwięki, filmy, animacje, a także zwykły tekst. Ich funkcjonalność podbiła serca użytkowników, a one stały się bardzo popularną formą kontaktu. Czasem jednak pojawiają się pewne problemy i mamy problem z odebraniem lub wysłaniem MMS-a ze swojego telefonu.
Samodzielna konfiguracja nie zawsze potrzebna
Jeśli telefon został kupiony w punkcie sprzedaży Play będzie on już odpowiednio przygotowany do korzystania z usługi MMS i nie potrzeba nic ustawiać. W pozostałych przypadkach przy pierwszym uruchomieniu telefonu z kartą SIM Play użytkownik dostanie SMS konfiguracyjny, którego powinien zainstalować w swoim telefonie.
Konfiguracja automatyczna
Jeżeli użytkownik ma problemy z korzystaniem z usługi MMS, powinien sprawdzić, czy ma odpowiednio skonfigurowany telefon. Odpowiednie ustawienia można wgrać automatycznie, wchodząc na stronę http://konfiguracja.play.pl i zamawiając wysłanie SMS-ów konfiguracyjnych. Następnie należy je zainstalować w swoim telefonie, co umożliwi korzystanie z usługi MMS.
Konfiguracja ręczna
Istnieje także możliwość ręcznej konfiguracji ustawień MMS. W ten sposób powinny wyglądać prawidłowo skonfigurowane ustawienia MMS w telefonie użytkownika:
- punkt dostępu (APN): MMS
- uwierzytelnianie: brak
- nazwa użytkownika: brak
- hasło: brak
- strona główna: http://mmsc.play.pl/mms/wapenc
- adres serwera proxy: brak
- port: brak
- odbiór MMS-ów w roamingu: automatyczny
MMS przesłany w sieci PLAY może mieć maksymalnie do 300 kB.
Jaki jest koszt MMS-a?
Opłaty za wysłanie MMS naliczane są zgodnie z cennikiem usług w taryfie użytkownika. Opłata za wysłanie MMS-a jest naliczana niezależnie od wielkości MMS-a.
MMS w roamingu
Z usługi MMS można również korzystać roamingu bez konieczności dodatkowej aktywacji. Informację o tym, w których krajach i sieciach dostępne są MMS-y, można sprawdzić w tabeli roamingu Play.