Chociaż w telefonii komórkowej w ciągu ostatnich lat nastąpił szybki postęp technologiczny, to nadal mogą występować problemy ze słabym zasięgiem. Jak zgłosić problem z łącznością w Orange?
Aby zgłosić problemy ze słabym zasięgiem w Orange, należy wejść na stronę internetową http://zasieg.orange.pl/, następnie wystarczy wpisać adres lokalizacji, gdzie występują problemy z łącznością (w polu formularzu wpisujemy miasto, ulicę i nr budynku). Kolejnym krokiem będzie zalogowanie się do portalu i dokładniejsze określenie problemu poprzez:
- wybranie, jakiej usługi problem dotyczy (telefonia komórkowa, internet mobilny, CDMA);
- wypełnienie formularza, podanie numeru, którego dotyczy problem, a także objawów problemu i określenie, od kiedy on występuje;
- wybranie preferowanej formy kontaktu i wysłanie zgłoszenia.
Na mapie odpowiednimi kolorami zaznaczono zasięg:
- 2G,
- 3G i 4G czyli LTE
w technologii CDMA.
Jakie są najczęstsze błędy z połączeniami?
Problemy z oprogramowaniem
Ważne jest, aby sprawdzić, czy modem USB użytkownika współpracuje z jego systemem operacyjnym, np. w przypadku posiadania modemu Huaweii E372 na komputerze z systemem operacyjnym Windows 8.1 64 bit - taki modem nie zainstaluje się i korzystanie z Internetu nie będzie możliwe. Użytkownik powinien więc sprawdzić, jaki posiada modem i z jakim systemem operacyjnym on współpracuje.
Problemy sprzętowe
W wypadku modemów USB należy:
- sprawdzić, czy przewód USB jest prawidłowo podłączony do modemu i komputera,
- sprawdzić, czy port USB w komputerze jest poprawnie podłączony i włączony w systemie (można to zrobić, podłączając do tego portu inne urządzenie USB, np. mysz),
- sprawdzić, czy modem nie jest podłączony przez rozdzielacz USB (hub) lub przedłużacz USB - jeśli jest, należy podłączyć modem bezpośrednio do portu USB w komputerze,
- odłączyć modem od komputera, odinstalować oprogramowanie oraz sterowniki, następnie zainstalować je ponownie, zachowując kolejność: wgranie oprogramowanie i przy komunikacie "podłączenia modemu" podłączenie go,
- sprawdzić, czy przewód USB modemu nie nosi widocznych śladów uszkodzeń mechanicznych (nacięcia, trwałe zagięcia albo przełamania przewodu),
- sprawdzić, czy gniazdo mini-USB modemu nie jest uszkodzone (skrzywione, zgniecione),
- spróbować zainstalować modem na innym porcie USB w komputerze.
Problemy sieciowe
By wykluczyć problemy sieciowe, użytkownik powinien:
- sprawdzić w telefonie, czy w miejscu, w którym się znajduje, jest zasięg,
- sprawdzić, czy w modemie jest poprawnie włożona karta SIM,
- sprawdzić, czy problem występuje w zasięgu transmisji GPRS/EDGE, czy np. tylko UMTS.
W przypadku modemów z zewnętrznymi antenami trzeba:
- sprawdzić, czy jest dokręcona antenka i czy gniazdo antenowe nie obraca się wokół własnej osi (zerwane zostało połączenie pomiędzy modemem a wtykiem antenowym),
- sprawdzić, czy antenka zewnętrzna jest podłączona. Jeżeli jest podłączona, należy zobaczyć, czy nie jest obluzowana - może to być przyczyną braku zasięgu.