Słaby zasięg w Orange - gdzie zgłaszać problemy?

2015-05-23 17:35:01

Chociaż w telefonii komórkowej w ciągu ostatnich lat nastąpił szybki postęp technologiczny, to nadal mogą występować problemy ze słabym zasięgiem. Jak zgłosić problem z łącznością w Orange?

Aby zgłosić problemy ze słabym zasięgiem w Orange, należy wejść na stronę internetową http://zasieg.orange.pl/, następnie wystarczy wpisać adres lokalizacji, gdzie występują problemy z łącznością (w polu formularzu wpisujemy miasto, ulicę i nr budynku). Kolejnym krokiem będzie zalogowanie się do portalu i dokładniejsze określenie problemu poprzez:

  • wybranie, jakiej usługi problem dotyczy (telefonia komórkowa, internet mobilny, CDMA);
  • wypełnienie formularza, podanie numeru, którego dotyczy problem, a także objawów problemu i określenie, od kiedy on występuje;
  • wybranie preferowanej formy kontaktu i wysłanie zgłoszenia.

Na mapie odpowiednimi kolorami zaznaczono zasięg: 

  • 2G,
  • 3G i 4G czyli LTE

w technologii CDMA.

Jakie są najczęstsze błędy z połączeniami?

Problemy z oprogramowaniem

Ważne jest, aby sprawdzić, czy modem USB użytkownika współpracuje z jego systemem operacyjnym, np. w przypadku posiadania modemu Huaweii E372 na komputerze z systemem operacyjnym Windows 8.1 64 bit - taki modem nie zainstaluje się i korzystanie z Internetu nie będzie możliwe. Użytkownik powinien więc sprawdzić, jaki posiada modem i z jakim systemem operacyjnym on współpracuje.

Problemy sprzętowe

W wypadku modemów USB należy:

  • sprawdzić, czy przewód USB jest prawidłowo podłączony do modemu i komputera,
  • sprawdzić, czy port USB w komputerze jest poprawnie podłączony i włączony w systemie (można to zrobić, podłączając do tego portu inne urządzenie USB, np. mysz),
  • sprawdzić, czy modem nie jest podłączony przez rozdzielacz USB (hub) lub przedłużacz USB - jeśli jest, należy podłączyć modem bezpośrednio do portu USB w komputerze,
  • odłączyć modem od komputera, odinstalować oprogramowanie oraz sterowniki, następnie zainstalować je ponownie, zachowując kolejność: wgranie oprogramowanie i przy komunikacie "podłączenia modemu" podłączenie go,
  • sprawdzić, czy przewód USB modemu nie nosi widocznych śladów uszkodzeń mechanicznych (nacięcia, trwałe zagięcia albo przełamania przewodu),
  • sprawdzić, czy gniazdo mini-USB modemu nie jest uszkodzone (skrzywione, zgniecione),
  • spróbować zainstalować modem na innym porcie USB w komputerze.

Problemy sieciowe

By wykluczyć problemy sieciowe, użytkownik powinien:

  • sprawdzić w telefonie, czy w miejscu, w którym się znajduje, jest zasięg,
  • sprawdzić, czy w modemie jest poprawnie włożona karta SIM,
  • sprawdzić, czy problem występuje w zasięgu transmisji GPRS/EDGE, czy np. tylko UMTS.

W przypadku modemów z zewnętrznymi antenami trzeba:

  • sprawdzić, czy jest dokręcona antenka i czy gniazdo antenowe nie obraca się wokół własnej osi (zerwane zostało połączenie pomiędzy modemem a wtykiem antenowym),
  • sprawdzić, czy antenka zewnętrzna jest podłączona. Jeżeli jest podłączona, należy zobaczyć, czy nie jest obluzowana - może to być przyczyną braku zasięgu.
Arkadiusz Wojciechowski

Słownik finansowy
Kalkulatory

Szukasz kredytu gotówkowego? Chcesz zaoszczędzić? A może nowa inwestycja się kroi? Z nami wszystko przekalkulujesz!

Sprawdzam