Nie zawsze użytkownik chce, żeby jego numer telefonu był wyświetlany osobie, do której ten dzwoni. Dzięki usłudze CLIR można ukryć tę informację, zastrzegając prezentację własnego numeru. Sprawdź, jak to zrobić w Plusie.
CLIR to usługa umożliwiająca zastrzeżenie identyfikacji numeru telefonu użytkownika. Dzięki niej numer telefonu, z którego dzwonimy, nie pojawia się na wyświetlaczu telefonu osoby, do której połączenie jest wykonywane.
Usługa CLIR jest bezpłatna.
Jak zarządzać?
Usługą CLIR można zarządzać:
- z menu telefonu - nazwa opcji zależy od posiadanego modelu,
- przez wprowadzenie kodów przed numerem, na który będzie wykonywane połączenie.
Kod, który spowoduje zastrzeżenie numeru to #31#. Natomiast kod *31# spowoduje identyfikację numeru.
Obsługa CLIR w Plusie
Jeśli użytkownik posiada numer abonamentowy w Plusie, może uruchomić usługę CLIR przez Plus online lub SMS.
1. Plus online:
- należy zalogować się do Plus online,
- w zakładce “Zarządzaj usługami” należy wybrać “Wszystkie” lub “Tylko włączone”,
- z kategorii “Pozostałe usługi” należy wybrać “Zastrzeżenie prezentacji własnego numeru (CLIR)” i nacisnąć “Zmień”,
- jeśli wszystkie informacje są poprawne, wystarczy nacisnąć “Potwierdzam”.
2. SMS: zarządzać usługą możemy poprzez wysłanie SMS-a na bezpłatny numer 2601 o treści:
- dodaj PLUSKOD5 CLIR (aktywacja),
- dodaj 601123456 PLUSKOD5 CLIR (zastrzeżenie dla innego numeru),
- usun PLUSKOD5 CLIR (dezaktywacja usługi),
- usun 601123456 PLUSKOD5 CLIR (dezaktywacja usługi dla innego numeru ).
Inne dostępne komendy to wlacz i wylacz.
Telefony na kartę i mix
Jeśli użytkownik posiada numer w Plusie na kartę lub mix, ma automatycznie włączoną usługę CLIR. Nie ma możliwości jej wyłączenia. Prezentację swojego numeru można zablokować lub odblokować przez kody bądź menu telefonu.