Wymieniając uszkodzoną lub utraconą kartę SIM, użytkownik nie zawsze zachowa dotychczasowy numer telefonu.
Prawo do wymiany karty SIM ma tylko właściciel danego numeru telefonu (lub osoba przez niego pisemnie do tego upoważniona).
Ile to kosztuje?
Usługa jest zwykle płatna (koszt ok 25 zł - w zależności od cennika operatora). Wyjątkiem jest kilka sytuacji, które zwalniają użytkownika od uiszczenia opłaty za wymianę karty. Za darmo wymienimy kartę np. wówczas, gdy:
- karta przestała działać wskutek wady fabrycznej,
- chcemy wymienić kartę, podpisując kolejną umowę z operatorem (nową bądź przedłużając poprzednią).
Numer musi być zarejestrowany
Pamiętajmy o tym, że operator zgodzi się na wymianę karty SIM tylko pod warunkiem, że będzie ona zarejestrowana. Wówczas co prawda dane zapisane na karcie przepadną (chyba że użytkownik zrobi we własnym zakresie kopię tych danych i ewentualnie później wgra je na nową kartę). Numer telefonu pozostaje jednak ten sam.
Kto nie zachowa numeru?
Nie będą mieć więc z tym problemów abonenci, którzy podpisują imienne umowy z operatorami. Kłopoty mogą mieć zaś w niektórych przypadkach użytkownicy ofert na kartę. Co prawda wystarczy, że nawet podczas jednej wizyty w celu wymiany karty udadzą się do salonu operatora z kartą SIM i dowodem osobistym, by zarejestrować numer, ale muszą w tym celu posiadać kartę SIM. Po utracie (np. zagubieniu lub kradzieży telefonu) niezarejestrowanej karty SIM, użytkownik nie zachowa zatem dotychczasowego numer telefonu.
Dokumenty potrzebne do rejestracji numeru
Rejestrując numer w Plusie na kartę należy podać następujące dane:
- numer telefonu,
- numer karty SIM,
- imię i nazwisko,
- numer PESEL,
- typ i numer dokumentu tożsamości,
- adres.