Jeśli wyjeżdżasz za granicę, powinieneś się upewnić, czy masz włączony roaming i aktywować go, gdy jest wyłączony. Sprawdź, jak to zrobić w T-Mobile.
Roaming to usługa, która pozwala na komunikowanie się z osobami w Polsce nawet wtedy, kiedy jesteśmy w zagranicznej podróży. Obecnie roaming umożliwia nie tylko dzwonienie, ale również wysyłanie SMS-ów i transmisję danych internetowych w trakcie pobytu za granicą. To wszystko sprawia, że wyjazd nie oznacza zerwania kontaktu z bliskimi w kraju.
Sprawdzanie roamingu
Zanim przejdziemy do włączania lub wyłączania roamingu, należy sprawdzić, czy w ogóle jest on aktywny. Klienci T-Mobile mogą to zrobić przy pomocy portalu iBOA (dotyczy do osób z abonamentem w T-Mobile) oraz pod numerem telefonu 608 929 292. Bezpłatny Biuletyn udzieli nam tej kluczowej informacji. Posiadacze numeru na kartę mogą również skorzystać z tego numeru telefonu. Mogą także sprawdzić aktywność roamingu w serwisie nakarte-t-mobile.pl.
Włączanie roamingu
Roaming w T-Mobile jest włączany automatycznie, więc standardowo użytkownicy powinni mieć tę usługę włączoną. Jeśli jednak była ona później wyłączana, to niezbędne będzie jej ponowne aktywowanie.
Klienci z telefonem na kartę mogą aktywować roaming:
- przy pomocy ekspresowego kodu *132*5*1#,
- pod numerem *9797,
- dzwoniąc do Biura Obsługi Użytkownika (numer 9602).
Za każdym razem otrzymamy SMS-em potwierdzenie o aktywacji.
Wyłączanie roamingu
Po powrocie do kraju usługa roamingu nie generuje żadnych kosztów i dlatego jej wyłączanie nie jest konieczne.
Trochę inaczej wygląda sytuacja osób mieszkających na terenach przygranicznych. Im zaleca się dezaktywowanie usługi, ponieważ koszty mogą być naliczane z racji położenia geograficzne.
Aby dezaktywować roaming, wystarczy:
- zadzwonić pod numer *9797 i postępować wedle instrukcji lektora,
- skorzystać z pomocy konsultanta pod numerem *9602,
- używając kodu *132*5*2#.