Przekierowanie połączeń w wielu sytuacjach może okazać się niezmiernie pomocnym rozwiązaniem - zwłaszcza dla posiadaczy wielu numerów telefonów oraz przedsiębiorców. Wyjaśniamy, jak dokładnie działa ta usługa.
Przekierowywanie połączeń przydaje się przede wszystkim osobom, które posiadają przynajmniej dwa numery telefonów. By nie nosić ze sobą dwóch urządzeń, mogą swobodnie wyjść z domu z jednym numerem, przekierowując na niego połączenia, które wykonywaliby rozmówcy na ten drugi, pozostawiony w domu telefon. Jak działa taki proces?
Dwa typy przekierowań
Przekierowanie możemy podzielić na dwa rodzaje. Połączenie naszego dotychczasowego rozmówcy z innymi numerem lub połączenie rozmówcy z naszą pocztą głosową.
Poczta głosowa
Przekierowanie rozmówcy na pocztę głosową służy zachowaniu informacji, która może być ważna i pozwala na jej odczytanie w momencie, kiedy będziemy dostępni. Jest to rozwiązanie bardzo praktyczne, które jednak jest zarezerwowane tylko dla momentów, kiedy nie możemy sami podnieść słuchawki. Obecnie większość operatorów automatycznie daje nam dostęp do poczty głosowej. W zależności od jej wielkości i zakresu możliwości usługa jest płatna.
Przełączanie rozmów
Inne rozwiązanie to przekierowanie. W praktyce sprowadza się ono do przekierowania rozmowy, którą właśnie prowadzimy na inny numer. Może to być numer stacjonarny lub komórkowy. Dzięki tej usłudze unikamy odsyłania naszego rozmówcy do innego numeru telefonu. Nie podajemy mu tego numeru, ani nie każemy mu wykonać samemu połączenia. W zamian za to sami sprawnie je przekierowujemy.
Przekierowanie w praktyce
Aby wykonać tę operację, wystarczy zawiesić rozmowę i wprowadzić numer telefonu docelowego rozmówcy. Nasz rozmówca dzięki temu zostanie automatycznie przełączony, a my przestaniemy uczestniczyć w dyskusji. Takie rozwiązanie jeszcze szczególnie przydatne w firmach, którym zależy na jak najszybszej i najbardziej profesjonalnej obsłudze swoich klientów.
Usługa
Usługa przekierowania jest oferowana przez większość operatorów. Daje nam możliwość szybkiego przełączania. Aby ją włączyć, najlepiej jest sprawdzić, jaką opcję w tej materii przewiduje nasz operator. Dla przykładu w Plusie usługę aktywujemy przez kontakt z doradcą. Jej koszt wynosi 6,15 zł z VAT miesięcznie.