Leasing cieszy się ogromną popularnością wśród polskich przedsiębiorstw, a firmy zajmujące się tego typu działalnością notują coraz lepsze wyniki sprzedaży. Przedstawiamy najlepsze i najpopularniejsze firmy leasingowe działające w naszym kraju.
Banki od wielu lat cieszą się dużą popularnością, ale też zaufaniem i kojarzą się z bezpieczeństwem. Nie ma więc nic dziwnego w popularności firm leasingowych działających w ramach banków. Na taki krok zdecydowały się między innymi:
- BNP Paribas,
- BZ WBK,
- Deutsche Bank,
- Getin Bank,
- Idea Bank,
- ING Bank Śląski,
- Bank Millennium,
- Bank Pekao,
- Raiffeisen Polbank,
- SGB.
Oddziały leasingowe tych banków wpisane są w poczet członków Związku Polskiego Leasingu.
Inne firmy leasingowe
Uzupełnieniem listy najpopularniejszych firm leasingowych w naszym kraju są podmioty działające na rynku stricte leasingowym, ale też firmy skupiające swoją główną działalność wokół aktywów najczęściej finansowanych leasingiem. Wśród nich należy wymienić marki takie jak:
- Caterpillar,
- Mercedes-Benz,
- Volkswagen,
- Siemens,
- Scania,
- Leasing-Experts,
- Europejski Fundusz Leasingowy,
- Polski Związek Wynajmu,
- Leasingu Pojazdów,
- IKB Leasing.
Najczęściej finansowane leasingiem aktywa
Polscy przedsiębiorcy jako przedmiot leasingu najczęściej wybierają pojazdy osobowe i dostawcze. Stanowią one aż 41 proc. udziału w rynku leasingowym. Kolejne pozycje to transport ciężki oraz maszyny i urządzenia, których udział to odpowiednio 28,7 proc. i 25,7 proc. Znacznie mniejszą popularnością ciszy się leasingowanie nieruchomości i innych aktywów.
Kto wybiera leasing?
Wśród firm najchętniej korzystających z tej formy finansowania różnego rodzaju zakupów i inwestycji znajdziemy te działające w sektorze produkcyjnym, budowlanym, transportowym i handlowym. Najczęściej są to firmy z sektora MSP, które główny nacisk kładą na inwestycje i rozwój działalności. Mogą one też pochwalić się dobrą kondycją finansową i są w głównej mierze zorientowane na sukces. W większości przypadku są to firmy kierowane w nowoczesny sposób, wykorzystujące dostępne kanały dystrybucji, ale też zaawansowane metody budowania wizerunku, jakości czy kształtowania cen. W ogólnym rozrachunku są to firmy dojrzalsze, lepiej przygotowane do obecności i zaistnienia na rynku gospodarczym.