Bankomat może zatrzymać naszą kartę w wyniku błędu.Ten czarny scenariusz może przytrafić się każdemu z nas. Warto być przygotowanym na taką ewentualność, by wiedzieć, jak postępować i czego należy się spodziewać.
Zatrzymanie karty w bankomacie może być spowodowane:
- Nieprawidłowym działaniem samego urządzenia.
- Podaniem błędnego kodu PIN kilkukrotnie, co prowadzi do zablokowania karty.
- Pozostawieniem karty w bankomacie przez zbyt długi czas po zakończeniu operacji.
- Upływem terminu ważności karty.
Jeżeli do zatrzymania karty doszło w bankomacie naszego banku, a urządzenie znajdowało się w oddziale lub w jego pobliżu, nie zwlekajmy. Najlepiej od razu interweniować w tej sprawie. Należy zgłosić sytuację pracownikowi banku, najczęściej zatrzymaną kartę będzie można odebrać po okazaniu dowodu osobistego.
Karta zatrzymana w bankomacie naszego banku jest bezpieczna. Większość banków przechowuje takie karty przez określony czas, można ją więc odebrać w oddziale. Jeśli do zatrzymania karty doszło w bankomacie oddalonym od oddziału banku, skorzystajmy z numeru infolinii, który powinien znajdować się na urządzeniu. Zostaniemy wówczas poinstruowani w kwestii dalszego postępowania.
Jeżeli do zatrzymania karty doszło w bankomacie innego banku lub sieci, należy również skontaktować się ze swoim bankiem. Kontakt ma na celu zastrzeżenie karty. Raczej nie uda nam się jej odzyskać, ale powinniśmy bezzwłocznie ją dezaktywować, by chronić środki zgromadzone na rachunku. W większości przypadków karty nie są wydawane z powrotem, ale zostają zniszczone, by nie wpadły w niepowołane ręce.
Dla bezpieczeństwa warto mieć przy sobie numer telefonu do banku, by w razie zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności móc zgłosić kradzież, zgubienie lub zatrzymanie karty. To uchroni nas od niepotrzebnych nerwów i ewentualnych strat finansowych.