Coraz więcej banków wdraża technologie RWD, równolegle wprowadzając i ulepszając aplikacje mobilne. Które z rozwiązań może okazać się bardziej przydatne klientom banku i tym samym, co bardziej opłaca się wdrażać?
Technologia RWD nie jest już nowością, jednak banki dopiero od niedawna zaczęły ją wdrażać do swoich systemów transakcyjnych. Powoli nowe strony zastępują dotychczasowe serwisy. Banki równolegle udostępniają aplikacje mobilne, z których mogą korzystać użytkownicy smartfonów i tabletów.
Responsywność stron internetowych
Technika projektowania stron oparta na założeniach responsive web design ma na celu zaprojektowanie stron internetowych, które automatycznie dostosowujących się do rozmiarów, rozdzielczości i orientacji ekranu, na którym będą wyświetlane.
Dostosowywany jest nie tylko rozmiar, ale także sposób nawigowania i układ elementów na stronie. Pozwala to na odejście od tworzenia odrębnych wersji strony internetowej, dedykowanej dla komputerów oraz urządzeń mobilnych. Dzięki tej technice możliwe jest udostępnienie jednej strony, która dostosowywała się będzie do specyfiki urządzenia. Użytkownik bez względu na urządzenie, z jakiego korzysta, ma dostęp do tych samych treści.
Największą zaletą serwisów budowanych w technologii RWD jest dostępność z poziomu zwykłej przeglądarki internetowej, bez względu na system operacyjny urządzenia.
Wciąż nowe aplikacje mobilne
W ubiegłym roku wiele banków umożliwiło swoim klientom korzystanie z usług z poziomu aplikacji mobilnych. Banki w Polsce dążą do rozszerzenia dostępu do bankowości mobilnej, skupiają się na tym, aby smartfony były używane przez klientów tak często jak kanał internetowy.
Aplikacje w założeniu mają przede wszystkim służyć jako portfele, umożliwiając szybki dostęp do zarządzania środkami o każdej porze, z każdego miejsca. Bankowe aplikacje mobilne cieszą się dużą popularnością. Rynek mobilny jest jednak dynamiczny i trudno przewidzieć, jak będzie się rozwijał. Problemem może okazać się konieczność ciągłego udoskonalania aplikacji, dodawania nowych funkcjonalności, co dla banków może okazać się kosztowne.
Serwisy przygotowane w technologii RWD często przypominają aplikacje mobilne. Obecnie banki stoją przed dylematem: czy opłaca się inwestować w technologię RWD, odświeżać serwisy internetowe, czy inwestować w coraz to nowe aplikacje. Dotychczas mogliśmy obserwować asekuracyjne zachowania banków, które wprowadzą obydwa rozwiązania. Jak kształtowała się będzie ta sytuacja? Okaże się niebawem.