Rozwiązanie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych nie kojarzy się z procesem szybkim, prostym i bezproblemowym. Radzimy, co zrobić, aby wypowiedzenie poskutkowało w sieci Orange.
Każdy operator telefonii komórkowej działający w Polsce ma obowiązek umożliwienia wypowiadania umów przez swoich klientów. Niestety zazwyczaj, gdy chcemy skorzystać z takiej możliwości, wiąże się to z wieloma problemami, które często sprawiają wrażenie nieuczciwych praktyk. Jeśli jednak zastosujemy się do wszystkich zaleceń, przepisy będą stały po naszej stronie.
Rezygnacja z usług Orange
Korzystając z Internetu w Orange, możemy w dowolnym momencie wypowiedzieć umowę. Aby tego dokonać, należy przygotować specjalne pismo, w którym zawarte będą nasze dane, a więc imię, nazwisko oraz adres zameldowania, jaki widnieje też w umowie. W piśmie należy wskazać numer telefonu, dla którego świadczona jest usługa, a także nasze dane kontaktowe. W treści musimy natomiast poinformować operatora o naszej woli rozwiązania umowy i rezygnacji z jego usług, będąc jednocześnie świadomym konsekwencji wynikających z przepisów prawa. Pod pismem należy złożyć własnoręcznych podpis.
Kolejna kwestia to przekazania wypowiedzenia operatorowi. W tym celu możemy udać się do salonu obsługi klienta lub przesłać je listownie na adres operatora:
Orange Polska S.A.
Jagiellońska 34
96-100 Skierniewice
Warto jednak pamiętać, aby list wysłać przesyłką z koniecznością potwierdzenia odbioru, a składając pismo w salonie, poprosić o kopię i potwierdzenie przyjęcia dokumentu. W ten sposób unikniemy ewentualnych problemów w przyszłości.
Konsekwencje
Przede wszystkim należy mieć świadomość, że odstąpienie od umowy wejdzie w życie dopiero po upływie pełnego okresu rozliczeniowego, a ten będzie liczony od dnia przyjęcia naszego oświadczenia. O tym fakcie powinniśmy zostać poinformowani stosownym SMS-em.
Poza koniecznością uregulowania opłaty za upływający i następny okres rozliczeniowy, operator może naliczyć nam też koszt wynikający z przyznanych ulg na świadczenie danej usługi lub zakup sprzętu elektronicznego. Wysokość ulgi jest określona w umowie, a każdy okres rozliczeniowy pomniejsza ją proporcjonalnie w stosunku do całego czasu trwania umowy. Im większą część umowy wypełnimy, tym opłata będzie niższa.