Czy korzystać z aplikacji mobilnych banków?

2014-12-01 09:08:07

Technologia mobilna cały czas się rozwija. Wystarczy posiadać nowoczesny telefon z szybkim Internetem i w zasadzie mamy już dostęp do mnóstwa aplikacji ułatwiających życie. Korzystając z mobilności banków, możemy wziąć kredyt, zlecić przelew, a także zapłacić rachunki. Czy warto korzystać z takich opcji?

Aplikacje mobilne banków umożliwiają załatwienie wielu spraw finansowych w każdym miejscu, np. w drodze do pracy - za pomocą tabletu lub smartfona. Dzięki nim klienci banków oszczędzają czas. Nie trzeba osobiście fatygować się do placówki bankowej, by zlecić operację finansową. Bankowość mobilna staje się coraz popularniejszym kanałem dostępu do usług bankowych.

Funkcje bankowych aplikacji mobilnych

Podstawową funkcją mobilnych aplikacji bankowych jest możliwość zalogowania się do konta i sprawdzenia salda. Można również zlecić przelew, złożyć wniosek o kredyt, zapłacić ratę czy rachunek za telefon.

Przez Internet w telefonie banki umożliwiają także obsługę kart kredytowych, zarządzenie lokatami, a nawet doładowanie telefonów komórkowych. Prawie każda aplikacja oferuje szybki kontakt z konsultantem. Dodatkowo możemy w ten sposób korzystać z funkcji, które pozwalają, np. na szybkie wykonanie przelewu poprzez sfotografowanie faktury lub rachunku wbudowanym w telefon aparatem.

Mobilne aplikacje na smartfony dostępne są za darmo. Czasami posiadają tryb demo, który umożliwia sprawdzenie funkcjonalności bankowości mobilnej, zanim zdecydujemy się zacząć obsługiwać własne konta.

Ranking mobilnych aplikacji banków

W tej chwili na rynku bankowym istnieją 23 instytucje finansowe posiadające aplikacje na smartfony. Wysoko oceniany w rankingach jest poz tym względem Meritum Bank. Jako jeden z niewielu proponuje swoim klientom unikatowe opcje do wykorzystania w aplikacji, np. zakładanie rachunku (wystarczy zrobić zdjęcie dowodu osobistego i dzięki technologii OCR możemy złożyć wniosek). Dodatkowo w aplikacji mobilnej Meritum Banku możemy korzystać z obsługi głosowej.

Równie wysokie lokaty w zestawieniach mobilnych aplikacji bankowych zajmuje Getin Bank, którego aplikacje posiadają funkcję kontaktu z konsultantem oraz umożliwiają wykonanie przelewu bez znajomości numeru rachunku bankowego.

Aplikacja mobilna to nowoczesna forma kontaktu w relacji klient-bank. Jest bezpieczna, darmowa i nie wymaga wizyty w placówce. Pozwala korzystać z wielu praktycznych funkcji, niezbędnych przy użytkowaniu rachunku bankowego. Według statystyk coraz więcej Polaków korzysta z tej formy obsługi produktów bankowych i wszystko wygląda na to, że ten trend będzie się utrzymywał.

Arkadiusz Wojciechowski

Słownik finansowy
Kalkulatory

Szukasz kredytu gotówkowego? Chcesz zaoszczędzić? A może nowa inwestycja się kroi? Z nami wszystko przekalkulujesz!

Sprawdzam