Słowem wstępu - najistotniejsza jest data ,dzień w którym podpisywaliśmy umowę z biurem, wykupiliśmy wycieczkę w ALFA STAR, a nie to kiedy ona miała się odbyć.
Np. klient wykupił wycieczkę 12.09.2014 roku na wyjazd 15.12.2015 to do dziś czyli do 16.09.2015 ma czas na zgłoszenie roszczenia z gwarancji ubezpieczeniowej.
Dziś mija ostatni dzień na zgłoszenie roszczeń przez klientów, którzy ZAWARLI umowy w okresie od 17.09.2013 do 16.09.2014 na wyjazd w późniejszym terminie, po 16 września 2015 roszczenia z tej gwarancji ubezpieczeniowej przedawniają się!!!
Druga gwarancja, działa od 17 września 2014 r. do 16 stycznia 2015 r. Osoby, które w tym czasie zawierały umowy z biurem, na składanie roszczeń mają czas do 16 stycznia 2016 r.
Ostatnia gwarancja obejmuje okres od 17.01.2015 r. i dotyczy klientów, którzy zawierali umowy w okresie od 17.01.2015 do momentu ogłoszenia niewypłacalności biura. Poszkodowani będą mieli cały rok na składanie wniosków o wypłacenie odszkodowań od momentu kiedy dojdzie do uprawomocnienia się decyzji administracyjnej o niewypłacalności biura .
Wszystkie gwarancje są wystawione przez Europäische Reiseversicherung AG Oddział w Polsce, na stronie www.mazovia.pl można znaleźć wszystkie niezbędne do składania roszczeń formularze oraz informacje jakie dokumenty, gdzie i w jakich terminach można składać.
Czy można się dodatkowo zabezpieczyć przed niewypłacalnością biura podróży? Zapraszam do kontaktu z ekspertami comperia.pl.