Dziecko, podobnie jak dorosły, może być użytkownikiem telefonu komórkowego. Czy przy wyborze taryfy dla naszej pociechy należy kierować się więc takimi samymi zasadami, jak przy wybieraniu taryfy dla siebie?
W tej chwili fakt, że dzieci mają własne telefony komórkowe, nikogo już nie dziwi. Nie jest to żadne ekskluzywne dobro, lecz po prostu praktyczne urządzenie, które się przydaje na co dzień. Rodzice mają wiele powodów, by kupić swojemu dziecku telefon: chcą mieć z nimi kontakt w każdej chwili, chcą, by dziecko nadążało za rozwojem nowych technologii etc. Wybór samego aparatu to przy tym nie wszystko - jeszcze trzeba podjąć decyzję o tym, na którą taryfę dokładnie postawić. Jakie możliwości stoją przed rodzicem?
Z jakich usług będzie korzystać dziecko?
Zanim zaczniemy przeglądać propozycje taryfowe operatorów, należy przeanalizować, w jaki sposób nasze dziecko będzie korzystać z telefonu. Warto przy tym uwzględnić potrzeby samego obdarowywanego. Warto zapytać, czy sądzi, że więcej będzie dzwonić, czy SMS-ować. Dobrze też wypytać to, czy zamierza słuchać przez telefon muzyki lub oglądać filmy. Takie pytania pomocnicze są niezbędne, abyśmy mogli poznać profil użytkownika, jakim będzie nasze dziecko.
Oszacuj miesięczne wydatki na telefon
Skoro już dowiemy się, do czego będzie służyć naszemu podopiecznemu telefon, warto przemyśleć, ile jesteśmy w stanie wydać na utrzymanie go w ciągu miesiąca. Ułatwi to przegląd dostępnych na rynku propozycji. Rodzic przy wyborze taryfy powinien być uważny, ponieważ może się okazać, że nasze dziecko nie będzie wykorzystywać usług, za które płacimy, a inne z kolei będą nadużywane, co będzie się wiązać z nieprzewidzianymi kosztami.
Abonament czy karta?
Skoro odpowiedzieliśmy sobie na powyższe pytania, to możemy zacząć przeglądać oferty rynkowe. Najlepiej znaleźć taką, w której dobry smartfon połączony jest z dużą ilością transferu danych internetowych. Młodzi ludzie korzystają non stop z mediów społecznościowych, więc zamiast wiadomości tekstowych mogą do siebie pisać na różnych serwisach.
Zastanawiając się nad tym, czy lepiej wybrać abonament, czy kartę, to wydaje się, że aby nauczyć dziecko kontroli wydatków i tego, że nie mają pełnej swobody w użytkowaniu telefonu, lepiej wybrać tę drugą opcję. Jeśli zobaczymy, że nasze dziecko umie zarządzać środkami na karcie, zyskamy większe przeświadczenie, że poradzi sobie z obsługą abonamentu.