Nie wiesz, kto podczas Twojej rozłąki z telefonem albo prowadzenia konwersacji telefonicznej z innym rozmówcą próbował się do Ciebie dodzwonić? Skorzystaj z usług "Kto dzwonił".
Czasem może się zdarzyć, że nie będziemy w stanie odebrać połączenia. Może to wynikać z trzech przyczyn. Po pierwsze: połączenie nie jest odebrane, kiedy znajdujemy się w miejscu o słabym zasięgu. W takiej sytuacji nie jesteśmy nawet tego świadomi, że ktoś do nas dzwonił. Druga przyczyna to wyłączony telefon. Możemy być zmuszeni do wyłączenia urządzenia, ponieważ jesteśmy w pracy lub na ważnej uroczystości rodzinnej czy spotkaniu biznesowym. W takich sytuacjach również nie można się do nas dodzwonić. Kolejną przyczyną niemożliwości odebrania telefonu jest to, iż prowadzimy w tym samym czasie inną rozmowę.
Usługa „Kto dzwonił” w Plus działa w ten sposób, że informuje nas wiadomością tekstową (SMS) o tym, że ktoś próbował się z nami telefonicznie skontaktować. Informacja o tym jest wysyłana w trzech wyżej opisanych przypadkach. Jeśli chodzi o ostatni z nich, to następuje wówczas, gdy nie mamy włączonej usługi call waiting (połączenia oczekujące).
W wiadomości tekstowej znajdziemy informację o nadawcy wiadomości. Będzie to albo jego numer, albo nazwa, którą przypisaliśmy mu w naszej książce telefonicznej na urządzeniu.
W kontekście tej usługi warto również wiedzieć, kiedy nie otrzymamy SMS-a z informacją o próbie połączenia. Zdarzy się to wówczas, gdy dzwoniąca do nas osoba ma włączoną usługę CLIR (czyli posiada zastrzeżony numer telefonu), gdy prowadzimy rozmowę, a osoba, która do nas dzwoni, połączy się z pocztą głosową lub gdy system z innych powodów nie będzie w stanie rozpoznać numeru, z którego ktoś do nas dzwoni.
Użytkownicy Plusa mają do wyboru dwie wersje tej usługi. Pierwsza to wariant pełny. W tym wariancie informację o nieodebranym połączeniu dostaniemy, nawet gdy mamy wyłączony telefon, jesteśmy poza zasięgiem oraz prowadzimy rozmowę. Druga to wariant „nie wysyłaj, gdy zajęty”. W tym wariancie informacja o nieodebranym połączeniu jest wysyłana tylko wtedy, kiedy mamy wyłączony telefon lub jesteśmy poza zasięgiem.
Dobrą wiadomością dla posiadaczy telefonów w Plusie jest to, że ta usługa jest w całości bezpłatna. Jest ona także z automatu włączona dla wszystkich osób, które posiadają abonament w sieci Plus. Na koniec, warto zaznaczyć, że usługa „Kto dzwonił” działa też w roamingu.